Nekromanti Rizgame presenterar: Flashspel!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Bättre

Nån som är bättre?
Förbi palmerna, förbi det tätt hoppande lådorna och jättefallosarna därefter, förbi nästa stora hjul med ett litet hål, sedan åkte jag dit.

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Kan du kanske lägga till en sekundmätare? Det kan användas som en liten mätare för hur länge man kan klara sig, istället för att beskriva hur många moment man tagit sig förbi.. För tydligen så finns det två sätt att mäta sin "skill" i spelet.. :gremsmile: Det kan bli en liten stressmodifikator i och med att något ständigt rör på sig och att man ibland vill slänga en blick på "klockan" för att se hur länge man klarat sig.. Precis som med poängmätaren..

Sedan spekulerar jag lite hur du har programmerat det hela.. Det verkar som om du har slängt ut allting i ett förprogrammerat mönster och sedan speltestat det hela genom att ha en variabel som ger dig evigt liv.. Fast jag antar att du sedan bara har loopat händelseförloppet genom spelet och bara ökat rörelsen på "marken", för varje varv och sedan kanske ökat hastigheten? Jag orkar inte spela för att ta reda på det, så jag filosoferar istället.. :gremsmile:

Jag gillar dina småfinurligheter som du lagt till både på det här spelet och Pricken, som gör att jag inte kan komma på något bra sätt att "ultimatspela".. :gremsmile: I pricken var det att kulorna avvek och i det här spelet att marken rör på sig.. Suveränt! Sedan gillar jag speligheten i dina spel, trots enkelheten.. Nästa steg för dig borde vara highscorelistor.. :gremsmile:

/Han som har pricken i ICQ-log, därav minnet av länken

Sodivra

Champion
Jag kunde under rätt lång tid inte låta bli att vifta med tårna under manövrar, och jag ser mitt spelande som ett försök att bemästra De Fem Teknikerna, så det var ett lyckat spel i sin nisch. Å andra sidan så spelar jag ju för poäng. :gremgrin:

Jag håller med Rickard om att en tidsmätare vore bra, eller varför inte poäng som tickar in kontinuerligt? Nu ska du väl inte arbeta på det här mer förstås.. Men om du vill göra shmup-spel så kan du ju lägga in en bana där marken acceleraras av att man styr framåt. :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Kan du kanske lägga till en sekundmätare?
Ja. Du tänker precis som jag; det är ju roligast att komma långt, så det är det som borde uppmuntras. Det bästa sättet att spela ett spel ska ju också vara det roligaste.

Jag tänkte typ att hålen på marken skulle funka lite på det sättet; de är ju två gratispunti för varje ny etapp man kommer in i spelet, och egentligen tänkte jag att spelet skulle ha många olika banor till en början också. Man får 100 punti av att komma till slutet, så med ett par banor skulle det fungera som en bra morot till att bara komma långt. Men okej, i nuläget skulle en sekundmätare kanske vara den bästa vägen att gå.

Sedan spekulerar jag lite hur du har programmerat det hela
Det är ett förprogrammerat mönster, där jag låter fienderna komma fram vid olika tidkoder. Tyvärr så hänger inte tidkoderna ihop med lutningen av banan och en del andra grejer, så man kan inte riktigt "börja klockan" mitt i banan när man provspelar. Man får göra så för att kolla avstånd mellan olika fiender, men sedan måste man likförbannat testspela allt från början för att se hur det verkligen kommer funka i slutändan. Då körde jag fram emot slutet, precis som du säger, med en odödlighetsinställning, men det gjorde ändå att banan är mycket bättre planlagd i inledningen än fram emot slutet.

Sedan gillar jag speligheten i dina spel, trots enkelheten..
Tack, det är vad jag själv gillar också, även om jag nu hittar många missar. Jag tycker att pelarna kommer ned lite för sent i många lägen. Det hade blivit intressantare avvägningar i stil med "ska jag våga ta den här poängen, eller blir jag mosad av pelaren om jag försöker?" annars.

Att försöka ta alla poäng i början är exempelvis rätt svårt, även om det är enkelt att bara spela på överlevnad. I slutet, när marken skakar så förbannat, är det rätt svårt att ens knipa båda poängen från hålen i marken.

Netfeed

Swashbuckler
Och... av någon anledning så tyckte jag att det skulle vara hysteriskt roligt att skriva instruktionerna på fejkoslovakiska.
jag tror du var full, det hade förklarat mycket med spelet iaf :gremsmile:

//Netfeed - som hade kunnat tänka sig vara full nu

Björn den gode

Swashbuckler
250 punti! [ANT]

Det här var ju ett sånt där spel som hade alldeles lagom häftig grafik så jag var ju bara tvungen att se till att bli bäst :gremwink: