Troberg
Sinister eater
Ett koncept som slog mig när jag funderade på anledningar att släpa runt spelarna i världen är en jakt på en person som de inte kan fånga. En Moriarty, en Carmen Sandiego, en Vash Stampede, en Jim DiGriz. De är ständigt på spåret, men alltid steget efter, och om de någon gång slulle hinna ikapp så är bytet helt enkelt för bra för att kunna fångas, han kan helt enkelt smita undan på något sätt.
Grejen är att jakten i sig inte är syftet, den är bara betet, bara en McGuffin, en plot device, ett samlande mål. Syftet är naturligtvis allt som händer längs vägen, resan.
Så, min fråga: Skulle ni som spelare uppleva ett sådant upplägg som frustrerande, eller skulle det inte störa er att ert "mål" är, på det hela taget (who knows, vad kan hända när det är dags att lägga ner kampanjen?), ouppnåeligt?
Grejen är att jakten i sig inte är syftet, den är bara betet, bara en McGuffin, en plot device, ett samlande mål. Syftet är naturligtvis allt som händer längs vägen, resan.
Så, min fråga: Skulle ni som spelare uppleva ett sådant upplägg som frustrerande, eller skulle det inte störa er att ert "mål" är, på det hela taget (who knows, vad kan hända när det är dags att lägga ner kampanjen?), ouppnåeligt?