Rymdhamster;n130240 said:
Robin Hood: Men in tights tycker jag också platsar på listan. Här spelar ens typ av humor såklart in, men jag tycker den erbjuder lite roliga poänger och koncept som gör den väl värd att se både som komedi och som Robin Hood-film.
Jag personligen anser denna vara en av mina favorit parodier, och komedier, någonsin. Och som jag ser det så är detta en av de sista bra parodi filmerna som gjorts... efter detta började det gå utför för parodi filmer rätt rejält, där de flesta helt missar målet (med något undantag här och där).
Men som Rymdhamstern sa, så kommer ens tycke om denna film bero på ens humor... men vill tillägga, igen, att det är stor skillnad på parodi och parodi. Mel Brooks parodier (som denna filmen är), är några av de absolut bästa som gjorts (även om många nog skulle anse att Men in Tights är hans svagaste... har jag för mig i alla fall... den är min favorit av hans dock)... och de flesta parodier som kommit ut sedan dess har inte riktigt nått samma kvalite som de som kom ut från tidigt 90-tal och äldre.
Annars så tror jag inte att jag kan tillägga något annat när det gäller Robon Hood filmer och tv-serier, allt jag känner till har redan nämnts.
Although... där är några scener, någon minut eller så, där Robin of Locksley är med i Ivanhoe... ja... "den" versionen. 1982's tv-film
"Ivanhoe", som har visats nästan varje år runt Nyår i Sverige sedan 1982. Fast, han får väl inte vara särskilt Robin Hood'ig av sig igentligen i filmen. Men om man bara måste se varje lilla smula som finns, så finna han där, även om det kanske inte är riktigt vad en Robin Hood fantast skulle se som värt det. XD
Den filmen, Ivanhoe är i närheten av 100% anledningen till varför Riddara är min favorit krigare i dagsläget, och till varför nästan alla mina karaktärer i fantasy spel har svärd, sköld, och tung rustning. XD