Nekromanti Roliga väentyr..

-BoNe-

Warrior
Behöver hjälp med att hitta bra äventyr..

Det ska gärna vara lite lätta och med en "knytnävsslagsmål i en taverna" stil över det hela..

ex: någon fest dom är inbjudna till och ska förföra kvinnor/männ o slåss..

Har redan skrivit ut Trubbel i Firina.

Greymourn

Swordsman
Allt e så jävla kasst...

De enda äventyr köpta/förskrivna jag någonsin haft kul med är Aegoor, Zimarakh, Wohlgoor och Tarakh till Khelataar, samt några av de gratis Gemini äventyr som finns på Rollspel.com...

I övrigt pendlar allt jag läst/spelat mellan onödigt och uruselt... Till DoD-91 har du ju Svavelvinter-Femte Konfluxen sviten som så vitt jag vet dyrkas av allt och alla som gillade DoD-91, men eftersom jag bara läst FemteKonfluxen, och inte vet ett dyft om vad som hände innan så kändes det inte heller särskilt kul...

Skall jag läsa igenom någon annans alster så vill jag banne mig ha en riktigt genomtänkt "plot", oinsppirerande standardäventyr i stil med Sorgernas Brunn kan jag göra bättre själv...

Efter att ha sagt detta vill jag gärna att någon försöker överbevisa mig och ge mig adresser till bra gratis-äventyr eller tips om sådana som kan köpas (system spelar ingen roll)...

Skall förövrigt spela De Fördömdas Sista till helgen eftersom vi i vår grupp lider av allvarlig omotivation i SL leden, och undrar spänt om det kommer göra mig lika besviken som SB, eller om det bara kommer göra mig småirriterad som Regnsynd...

-BoNe-

Warrior
Re: Allt e så jävla kasst...

De enda äventyr köpta/förskrivna jag någonsin haft kul med är Aegoor, Zimarakh, Wohlgoor och Tarakh till Khelataar,
?? är det bra äventyr och vad får jag tag i dom??

ja vill mest ha lättsamma äventyr nu i början eftersom jag ska precis börja med att spelleda..

Greymourn

Swordsman

Tror inte de går att få tag på längre... spelet har avrit dött sen början på nittio-talet... Nån sa att det fanns på nått slags annonserings sida... Prova där... Khelataar AEGER...

ripperdoc

Myrmidon

Eftersom du hävdar dig kunna göra mycket bättre äventyr själv så tycker jag du tar dig i kragen och skriver dem dessutom, samt lägger ut på nätet :gremlaugh:. Jag tycker att nätäventyren till Eon håller mycket låg kvalité i allmänhet, och köpeäventyren är sisådär, så det skulle inte skada med lite bättre vara. Det är bara att leverera...

/RD

Silvervarg

Warrior
Halv-improvisera dvs bestäm en del och hitta på resten så du har en grund att stå på. Om du ska ha värdshusslagsmål så försök hitta info om ett värdshus på boningen finns det lite info om några soldiska värdshus men det är ju bara säga att de befinner sig i något annat land om du vill. Fast boningens länkar är lite tveksamma..... hamnade på något som hette "free hardcoresluts"

Magnus L

Hero
Allt är guld som glimmar (OT)

Efter att ha sagt detta vill jag gärna att någon försöker överbevisa mig och ge mig adresser till bra gratis-äventyr eller tips om sådana som kan köpas (system spelar ingen roll)...

Testa trilogin "Allt är guld som glimmar" av Mikael Grün (tror jag) till EDoD. Det är ett bra hemmagjort äventyr. Finns på scenariobanken.

Rosen

Myrmidon

?? är det bra äventyr och vad får jag tag i dom??
ja vill mest ha lättsamma äventyr nu i början

Hobbyspel har ett par av dem inne (under 'Övrigt svenskt/Lancelot Games').

Jag skrev Zimarakh och Wohlgoor, fast de - åtminstone Wohlgoor - kan nog vara väl så spelvärlds-specifika för att kunna användas ordentligt. Ægoor och (speciellt) Tarakh är knappast särskilt välskrivna med dagens mått mätt, fast om man letar krusidull-lösa äventyr att fräsa igenom kan de nog funka rätt bra.

Ægoor: En hövdings dotter blir kidnappad av pirater och förd till en rövarstad. RP:na måste leta upp deras tillhåll, infiltrera stället och hitta henne. Scenariot är ganska öppet för egna tillägg och utsvävningar, fast en del brukar haja till på en detalj i plotten (se nedan).
Tarakh: En hövding blir utmanad om sin titel, och RP:na får eskortera ett följe genom bergen som måste hämta en ceremoniell stridshammare inom ett visst antal dagar. Rälsat som tusan, fast den blir bättre om man låter en eller par av huvud-SLP:na (se nedan) vara rollpersoner istället.

--
Åke

Spoilers:
Ægoor: De enda i rövarstaden som vet var tjejen hålls fången OCH är villiga att berätta det, är tre slavflickor - och om man följer storyn i modulen måste någon av RP:na hoppa i säng med en av dem för att få reda på var hon är.
Tarakh: En kille i följet är hövdingens son, som allting cirklar kring. En av de andra är en förrädare som jobbar för utmanaren. Om inte SL ser upp finns det en risk att de två tar alla balla scener medan RP:na får stå bredvid och se på.

eoz

Veteran
Men har du ingen fantasiförmåga eller? Det är inte så farligt svårt att hitta på något roligt själv! Jag och mina vänner har haft mycket roligt, jag skrämde t.om våra flickor en massa med att äventyr! Om man har tillgång till bra böcker så kommer resten gratis... Om du vill ha ideer så titta på filmer, och läs böcker! Så farligt är det inte!:p

Greymourn

Swordsman
Men har du ingen fantasiförmåga eller?
Tro mig, kan du hitta ett riktigt välskrivet äventyr (mycket svårt) lovar jag att du kommer ha mycket roligare med det än något du gjort själv... Anledning: Det är uppbyggt av någon annan som har andra ideer, och dessutom kan du modifiera efter eget behag...

De flesta SL orkar heller inte tänka igenom en intelligent plot som skall hålla i fem spelkvällar, det är helt enkelt för omständigt (nu menar jag ett hundratal sidor som dessutom inte är flummigt och ologiskt, att skriva äventyr man själv inte tänker spelleda är tio gånger svårare eftersom handlingen måste gå ihop både för SL och RP)...

För eller senare råkar även den bäste SL ut för ide torka och då är man rätt tacksam att det finns färdigskrivet material...
Att sedan 95% av det jag spelat är av undermålig kvalitet är en annan femma, det är just därför denna tråd behövs... Själv vill jag ha äventyrstips till alla spel...

eoz

Veteran
Men skaffa mer än en SL då! Jag har skrivit äventyr som räckt LÄNGE! Ta ideer från allt fantasy material ni kan hitta! Det hjälper också att byta SL Med regelbunden Basis! Det är INTE svårt att komma på bra äventyr om man bara försöker! Och ja, du sa att man får idetorka, det får man, men då låter man någon annan hålla regelboken ett tag, spelar deras äventyr och kommer sedan tillbaka, precis som ny!
Dessutom så är jag bara 15 år, och har spelat i 5, jag skulle tro att du är både äldre och har mer erfarenhet!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tips

Tja, eftersom du efterfrågar äventyrtips till alla spel så vågar jag mig på att tipsa om Vildhjarta. Det är ett ballt äventyr som inte torde vara jättesvårt att modda om till Eons regler.

/vulf

Var?

Vildhjära låter trevligt. Du skulle inte kunna länka till ett ställe där man kan ladda ner det?

Mvh Victor Palm

"Peace cannot be kept by force, it can only be achieved by understanding" - A. Einstein

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Var?

Nej, att ladda ner Vildhjärta vore ett brott. Men du kan köpa det på www.sfbok.se

/Vulf