Rangertheman
Myrmidon
Får hoppas att Demiplaneutvecklarna kan hjälpa till att lyfta upp Roll20 till det 21:a århundradet.
Roll20 Announces Purchase of Demiplane
Roll20 Announces Purchase of Demiplane
Så känner jag också!Spontant känner jag mest skräck! Med lite tur hjälper Demiplane Roll20, med lite otur mördar Roll20 Demiplane.
Intressant också och se vad som ska hända med Fantasy Grounds som länge kännts som en ganska åldrad platform.Läste också att Adam Bradford (medgrundare till D&D Beyond och chief development officer på Demiplane) slutar och går över till Fantasy Grounds. Intressant att se hur det kommer påverka Demiplane.
Risken är nog stor att Roll20:s ointresse för vidareutveckling kommer att drabba Demiplane negativt. Bradfords avhopp skulle kunna tolkas som en protest mot det och att han tror att det finns ett större kreativt intresse hos Fantasy Grounds.Läste också att Adam Bradford (medgrundare till D&D Beyond och chief development officer på Demiplane) slutar och går över till Fantasy Grounds. Intressant att se hur det kommer påverka Demiplane.
Är det någon förutom rolemaster spelare som använder fantasy grounds?Intressant också och se vad som ska hända med Fantasy Grounds som länge kännts som en ganska åldrad platform.
Ett rollpersonsbyggarverktyg/digitalt rollformulär för, i dagsläget, ett tiotal spel, däribland Alien RPG och Mutant: Year Zero. Det finns en hel del funktionalitet inbyggt i rollformuläret och en basic tärningsrullare.Vad är Demiplane?
Vi körde ett antal CoC-äventyr på Fantasy Grounds under pandemin. Men efter det föredrar jag IRL.Är det någon förutom rolemaster spelare som använder fantasy grounds?
OT men vad tycker du är FG fördelar emot roll 20 eller foundry?Vi körde ett antal CoC-äventyr på Fantasy Grounds under pandemin. Men efter det föredrar jag IRL.
Foundry har jag inte testat. Vi gjorde ett försök med roll20 först, men jag som spelledare kände mig mer bekväm med en Windows-applikation än en webbsida.OT men vad tycker du är FG fördelar emot roll 20 eller foundry?
Bradford hoppade av DnDBeyond innan det såldes till WotC också. Tror han är obekväm i allt för korporativa miljöer. (Strot plus i kanten på honom för det.)Risken är nog stor att Roll20:s ointresse för vidareutveckling kommer att drabba Demiplane negativt. Bradfords avhopp skulle kunna tolkas som en protest mot det och att han tror att det finns ett större kreativt intresse hos Fantasy Grounds.
Det ser ut som att Jumpgate blir ett rejält lyft, av bilderna och beskrivningen att döma.Bradford hoppade av DnDBeyond innan det såldes till WotC också. Tror han är obekväm i allt för korporativa miljöer. (Strot plus i kanten på honom för det.)
Roll20 verkar ju däremot arbeta på en ny version: https://pages.roll20.net/jumpgate Om den löser de bakomliggande systemflaskhalsarna så kanske det kan vidareutvecklas ytterligare.
Det stora med Demiplane är, som jag förstår det, att det är ett alternativ till D&D Beyond. Enligt vad jag hör random folk snacka om på internet är D&D Beyond en av de stora skälen till att folk "bara vill spela D&D5e". Och då kan Demiplane vara ett sätt att övertyga spelare att testa tyngre grejer.Vad är Demiplane?