Nekromanti Rollbesätt forumet som... Nalle Puh!

Saxifrage

Hero
Rollbesätt forumet som... Fänrik Ståls sägner!

För att ta obskyriteten till nya höjder...

Rising - trosskusken Spelt. Glad när det går bra men extraordinärt grinig i andra fall.
Vulf - ryssen Kulneff. Kysste och slog ihjäl med samma glöd. (bubblare: Caligula)
Valfri noob/grisodlare - Sven Dufva. Men hjärtat det var gott...
Magoo - Lotta Svärd. Så följde hon trogen och käck forumet. Respekt!
Valfri intellektuell forumsmisantrop utan liv - Döbeln. Producerar högkvalitativa inlägg trots att det mesta verkar vara sk*t IRL...

/Sax, aka von Konow

Bunny

Crazy like a fool
Re: Oook!

"Reggie Shoe: Bearnie"

Jag ger upp. Jag har försökt och försökt men inte lyckat luska ut vem Reggie Shoe är. Snälla, hjälp mig!

Nightowl

Champion
Re: Oook!

Jag ger upp. Jag har försökt och försökt men inte lyckat luska ut vem Reggie Shoe är. Snälla, hjälp mig!
Han dyker upp som antivitalistaktivist (mao, han kämpar mot vitalism, diskrimineringen av andra bara för att de råkar vara döda) i Reaper Man/Döden Ligger Lågt. Han är en zombie, och så entusiastisk han han tenderar att alienera dem han egentligen slåss för (andra vandöda tycker han är lite pinsam, och det är så jobbigt när han ska spela We Shall Overcome på sin gitarr och tappar alla fingrarna), men annars ganska sympatisk. Han är förtjust i slagord som End Vitalism Now! , Spooks of the World Unite, You Have Nothing To Lose ButYour Chains! och Glad to Be Grey! .

Efter att ha protesterat mot behandlingen av icke-levande hos Vakten övertalades han att gå med för att Vakten skulle få hans perspektiv på deras situation, men hans främsta genskaper som vaktman är att om någon gör våldsamt motstånd kan han för det mesta bara sy ihop sig själv efteråt, och han blir aldrig någonsin upprörd vid mordfall eller kläggiga våldsbrott, eftersom han redan är död och därmed ganska blasé, och kan därmed hålla huvudet kallt och avlägga vettiga rapporter. Han behöver heller egentligen aldrig sova, äta eller dricka, men Vakten föredrar att använda gargoyler vid en stakeout. Jag är säker på att Reg har inlagt protester mot att detta är diskriminerande, och jag är faktiskt böjd att hålla med.

Den som vill träffa Reg Shoe när han levde och veta varför han går igen (han skulle otvivelaktigt ha ett mer politiskt korrekt uttryck för "gå igen") rekommenderas att läsa Night Watch.

Erik

Quadrante

Grisbonde
paddstenar tack!

the Bursar: Quadrante, behöver tårkade grodpiller så han hallucinerar att han är frisk
Det korekta uttalet är p-a-d-d-s-t-e-n-a-a-r-g-h !

Annras var det väl i rätt riktning, desutom så jobbar jag på alla univeristet, samlar in skatt och avgifter från studenter och så...

magoo

Hero
Re: Rollbesätt forumet som... Fänrik Ståls sägner!

Magoo - Lotta Svärd. Så följde hon trogen och käck forumet. Respekt!
Det värsta med denna tråd är att jag är så oinsatt i de delar där mitt namn nämns att jag inte vet om jag ska bli smickrad eller förbannad på de som skriver.

/Magoo, äppelkäck

Nightowl

Champion

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jag vill också rollbesätta!

Den dagen jag får se denan film skall jag sluta se på allt vad film heter. :gremgrin:
Med tanke på att det här, mot all förmodan, kommer att knäcka det mesta man har sett förut, i alla kategorier...
Anyway, det var iaf en diger lista måste jag säga !

Hjalle

Swashbuckler
Pojke är det nya flicka

Äsch, jag skulle inte ta illa vid av att tilldelas en kvinnlig roll. Om inte magoo, Lady Silver Wolf eller w176 passar så får man väl ta en kille? Jag var åtminstone innan jag klippte mig rätt androgyn, har jag hört. :gremsmirk:

-Hjalle, är det där en flicka?

Storuggla

Champion
Re: Pojke är det nya flicka

Tja, jag spelar ju en transa eller tös ganska ofta, så jag kan nog tåla att få en kvinnoroll ibland. jag kommer inte bli mordgalen och stoppa pennor i ögonen på mig själv precis.

Storuggla, den som vet vilket rollspel jag hänsyftar till vinner

Nightowl

Champion
Re: Pojke är det nya flicka

Om inte magoo, Lady Silver Wolf eller w176 passar så får man väl ta en kille?
Jodå, men problemet är att jag ger dem kvinnoroller !

Liksom, här sitter jag och funderar på att rollbesätta Jack Kirby's New Gods (bara för att se hur obskyrnördig jag kan bli innan forumet imploderar) och på en gång tänker jag: "öööh, Elin = Granny Goodness" bara för att hon är kvinnlig och evil, fastän Elin egentligen passar bättre som Desaad!

Så jag är fördomsfull, å det är aldrig bra!

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Rollbesätt forumet som... Steam Detectives!

Detective Onigawara: Jag är inte medveten om The_Gorger har några avundsamma rivaler på forumen, men DeBracy är i alla fall en av hans rivaler om min uppmärksamhet.
Oh gosh. Men jag som bara skriver strunt? :gremsmile: Nåja. Det är som alltid ljuvligt att vara med.

När du smällde upp rollbesättningen av Azumanga Daioh stod jag precis i begrepp att börja se den så det var rätt skoj att upptäcka eftersom hur passande/opassande valen var. Över lag verkar det ju riktigt bra! Arvidos som Osaka t.ex. Jag tror jag har blivit lite rädd för båda faktiskt. Osaka är ju inte riktigt frisk på en fläck. Även om hon är snäll. Typ. :gremcrazy:

Men men... nu måste jag väl kolla in Steam Detectives också bara därför. "Who am I really?" you know. :gremsmirk:

Nightowl

Champion

Arvidos som Osaka t.ex.
När jag gick i gymnasiet var jag Osaka (fast med Chiyos betyg, konstigt nog). Sov på timmar, rabblade om konstiga drömmar och ordassociationer, etc. (Jag har med största sannolikhet nån sorts bokstavskombination.)

Diane "Kingsport" Carter, i min Buffy-grunk "Arkham High - Things Girl Weren't Meant To Know" var i stort sett Osaka, fast med märkliga magiska krafter och Sakakis kattfixering.

Erik

Big Marco

Läskig

ger jag rollen till Marco Berhman, som en sorts belöning.

Tackar, tackar. Belöningar är bra.

Men du bevisar för mig att jag måste byta efternamn. 90% av alla stavar det fel (för att få den OnTopic kan jag ju säga att till och med Carl Johan Ström misslyckades med att stava det rätt i Neotech v2.0 - och då hade vi ändå jobbat ihop i ca sju år...)

Nightowl

Champion
Rollbesätt forumet som... Conan-filmen!

Conan Vulf, för att vara kliché-artad
Subotai DeBracy! Tjuv och hyrkanier!
Trollkarlen (vad heter han?) Magnus Seter! Han kan säker stöna rätt och göra en skinntorr liten göbbe bra! :gremgrin:
Valerias Yassilus! Han har ju spelat starka kvinnor förr, han kan säkert göra det igen!
kung Oscar, eh, Osric Dante! For no particular reason!
Thulsa Doom Rosen! Han är så heavy metal!
Prinsessan Hjalle (hahahaha, nu får han för sina kommentarer om killar som spelar tjejer!)
Ormkultister och annat bös Hela D&D-forumet! Hunk får rollen som killen med den enorma stridsklubban/hammaren, vaffan han nu heter!
Killen som säljer svart lotus till Conan och Subotai Cameo av Rising!
Mongolhövdingen(?) som frågar Conan vad som är bäst här i livet Cameo av mig själv!
Conans far Cameo av Caligula!

Erik

Rosen

Myrmidon
Re: Rollbesätt forumet som... Conan-filmen!

Thulsa Doom Rosen! Han är så heavy metal!

Jag rör mig långsamt och orerar, jag bygger upp kulter där unga oskyldiga jungfrur kallar mig Rosen-sama, jag blir lång i ansiktet när det kommer inbrottstjuvar...
Um, stryk det där sista.

--
Åke

Saxifrage

Hero
Re: Rollbesätt forumet som... Conan-filmen!

Subtil in-joke-cameo som gniden nasare på marknad: Fredrik Malmberg

/Sax, hoppas att investeringen i Paradox-aktier ska löna sig till sist...

Jambu

Swordsman
Rollbesätt forumet som... Simpsons!

Ja, gör det! Family guy går också bra
På tal om detta .

Jag är nog inte insatt nog i allas personligheter för att göra någon bra besättning =P

Feuflux

omjonasson.se
Ni som inte blev castade. Öva! :)

Det tråkiga med sådana här grejer är att samma folk castas om och om igen och det är för lite nytt folk som ploppar upp. Jag vill se hårdare profilering från forumets semikändisar! :gremsmile:

Semikändisforumit = Forumit som folk kan namnet på men inte kan nämna nåt utmärkande drag för.
*låter bli namedropping och går och fixar käk istället*

Feuflux

omjonasson.se
Farornas Väg

Jepp, jag läser nu Robert Jordans bok cirka en miljard år efter alla andra... och nu ska jag casta den också. :gremsmile: (Ni som läst mer och tycker castningen suger får alltså minnas att jag bara har en bok att gå på (eller ja, 75% av en bok i nuläget)).

Rand al'Thor - KraggenOog. Stor potential men har inte riktigt blommat ut än.
Perrin Aybara - Muggas. Lugn, stabil men skulle kunna spöa upp folk med en yxa vid behov.
Mat Cauthon - Rävnos. Har på sista tiden visat upp en skojfrisk sida som visar att han skulle klara att gestalta Mat mycket bra.
Egwene al'Vere - Feuflux. Egwene säger "karlar" på samma charmigt uppgivna och nedlåtande sätt som jag säger "människor" när jag tvingas ut och trängas med folk på stan. Dessutom skulle jag också gladeligen joina en Aes Sedai om nån sån kom förbi (i en fantasyvärld iaf, där man inte behöver bry sig om lön/månadshyror/csn och annat påfrestande).

Nynaeve - Selethil. Expert på att hamna i småbråk, men han kan sina saker. Förvisso otroligt osynlig på sistone men jag ser ingen här som skulle kunna tolka rollen bättre.
Thom Merrilin - Storuggla. Den kombinerade underhållningskällan och kunskapsfontänen. Ingen annan kan göra den här rollen.

Moiraine - w176. Skrämmer och förundrar sin omgivning på samma gång.
Lan - Herr Nils. Vem annars? Försöker lära småttingarna hur man slåss.

Min - Quadrante. Ser saker som ingen annan ser.

Den Svarte - Kall äggula. Säg för ljus skull inte hans namn!