Nekromanti Rollbesätt forumet som... Nalle Puh!

Hjalle

Swashbuckler
Rollbesätt forumet som... Skivvärlden!

Ja, sätt igång då!

-Hjalle, ger upplägget - bara att smasha.

Man Mountainman

Storsvagåret
Rollbesätt forumet som... Muminfamiljen!

Mumintrollet - Huvudpersoner är alltid svårast att rollbesätta.
Muminpappan - Rising; Skyr status quo. Trivs aldrig riktigt med rådande förhållanden.
Muminmamman - Gardener: Hans hem är öppet för oss alla :gremgrin:
Snusmumriken - Dnalor: Som vi alla vet så är Snusmumriken den coolaste karaktären i muminböckerna, så snarare än att behöva utse en person till forumets coolaste så ger jag mig själv rollen. :gremgrin:
Sniff - Nån som känner sig liten, feg och girig?
Snorken - Krille: Har ett svar på allt
Snorkfröken - Mogge: Hans enda funktion är att vara sexig
Lilla My - Feliath: Forumets koleriker.
Hemulen - Caligula: En löjlig typ som tar sig själv på allt för stort allvar
Hattifnattarna - Eonforumiterna: en och en verkar de rätt ofarliga, men man vill inte hamna mitt ibland dem.
Too-Ticki - Nightowl: Kvotbögen :gremwink:
Fredriksson - troberg: En prylgalen typ från det förflutna
Mårran - Vulf: Varje historia behöver ett monster

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Rollbesätt forumet som... Skivvärlden![ANT]

Meh! Du som är så insatt i världen kan väl ändå ge några exempel?!

- Jocke, suckar.

Gastono

Hero
Re: Rollbesätt forumet som... Muminfamiljen!

Muminmamman - Gardener: Hans hem är öppet för oss alla

Haha, du har så rätt Dnalor :gremlaugh:

Hattifnattarna - Eonforumiterna: en och en verkar de rätt ofarliga, men man vill inte hamna mitt ibland dem.

Do NOT underasstimate the great power of the Eon-forumiterna.
They are many and they are co-ordinated as hell!

Nej men det där ser faktiskt ut som en ganska... kraftfull rollbesättning, den kommmer nog att fungera ganska bra faktiskt...

Feuflux

omjonasson.se
Re: Rollbesätt forumet som... Shannaras ättlingar

Par Ohmsford - Han (eller jag själv, men till skillnad från Dnalor så ger jag bort den bästa rollen :gremgrin:).
Coll Ohmsford - Muggas.
De gör sig bra som tighta bröder. Den lille impulsive magikern och den lugna starke brodern som tar han om den andre.

Wren Ohmsford - w176
Garth - DeBracy
Två vandrarroller bara måste ju gå till lajvare. Den vilda w176 och hennes biffiga kompis.

Walker Boh - Nightowl. Enstöringen som i slutändan inte kan hålla sig borta från äventyrligheterna.
Allanon - Gardener. Hans ande var det som satta igång det hela.
Cogline - Rising. Verkar finns lite överallt och hjälper till där det behövs.

Morgan Leah - Bearnie. Busig, men ställer upp för sina vänner.
Padishar Creel - Vitulv. Opolerad, men när det gäller så vet man vad han går för.
Damson Rhee - Insignie. Söt, men om du käftar så kommer hon att spöa upp dig.

Grymligen - Krille. Läskig typ som vet en massa.
Mullvaden - Storuggla. Båda är konstiga men snälla.
Rykte - Vildkatt. En vild katt... ju.
Rimmer Dall - äh, sätt in nån ni hatar här bara så blir det bra.

*Beskådar nöjd sin lista*

Marcus J

Hero
Re: Rollbesätt forumet som... Skivvärlden!

Nu ska vi se:

Döden - Valfri nyreggad eonforumit. SKRIVER ALLT MED VERSALER och är nyfiken på allt.

Rensvind - Hjalle. Lägger benen på ryggen efter att ha gett mig detta ämnet :gremwink:.

Ärkekansler Ridicully - Gardener. Han som styr allt och är lite allmänt mysko.

Tvåblomster - Rollen som skivvärldens första turist tar jag själv. Det verkar passande på något vis.

Lord Vetinari - Krille. Har svar på allt och av någon konstig andledning så känns det som om han spelar ut oss alla som ett shackbräde. Är jag paranoid?

Vimes - Vulf. Känns som samma sorts person.

Det blir min Ruin Dribbler - Rising. Kan sälja mig på vilken som helst av sina ideér.

/Marcus överlåter resten till andra. En del av de här kändes för krystade.

Nightowl

Champion
Re: Rollbesätt forumet som... Muminfamiljen!

Too-Ticki - Nightowl: Kvotbögen
Nänä. Too-Ticki är trygg, händig och praktisk. Jag är Filifjonkan, hispig, nervös och borgerlig, men längst inne en obotlig romantiker.

För övrigt har jag drömt att jag var på krog med Snusmumriken och John Constantine.

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Beefcake!

Wren Ohmsford - w176
Garth - DeBracy
Två vandrarroller bara måste ju gå till lajvare. Den vilda w176 och hennes biffiga kompis.
Dude... när jag äntligen får vara med i nåt utan att tigga om 'et så blir det i en bokserie jag inte läst mer än... typ 40 sidor? av. Men... ja. Biff är ju bra så jag är smickrad i alla fall. :gremgrin: :gremtongue:

Nightowl

Champion
Oook!

Är man bibliotekarie så är man! (Eller så är jag Cheery Littlebottom, en av de första dvärgarna som kom ut ur garderoben och erkände att hon var kvinna!)

w176: Susan Sto Helit, världens tuffaste barnsköterska
the Bursar: Quadrante, behöver tårkade grodpiller så han hallucinerar att han är frisk
Gaspode the wonder dog: Dnalor
Samtliga Mac Nac Feegle: Rosen med ett stort antal lösskägg
Brutha: Mekanurg
Reggie Shoe: Bearnie

Erik

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Rollbesätt forumet som... A Game of Thrones!

ja, egentligen kanske vi kan ta resten av böckerna också, men dels blir det spoilervarning, och dels fick det inte rum i rubriken. Nåväl:

Brandon Stark: Hjalle. Överdrivet begåvad för sin ålder.

Arya Stark: w176. Sorgligt typecastad som den enda stridande personen av kvinnokön, jag vet (åtminstone i första boken), men passar ändå rätt bra in.

Tyrion Lannister: Rising. En liten kuf med skarp tunga.

Sandor Clegane: Vulf. Forumets store, brutale krigare.

Varys: Krille. Vet allt. Och kommer förhoppningsvis att förlåta det faktum att jag just rollbesatte honom som en eunuck.

Petyr Baelish: Troberg. Klurig, men vissa av de där klurigheterna var lite för opassande.

Aerys II Targaryen: Caligula. Båda för "vansinnig härskare"-faktorn och för bristen på saknad efter honom. Den andra möjliga positionen med dessa kvalifikationer är förstås <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Joffrey Baratheon.</font></td></tr></table>

Samwell Tarly: Nästan alla, egentligen.

Som synes långt ifrån komplett (och med det persongalleriet finns det mycket utrymme kvar), så rollbesätt på!

Bunny

Crazy like a fool

"Morgan Leah - Bearnie. Busig, men ställer upp för sina vänner."

Du, det där omnämnandet är du värd en massa kärlek för. Ih, vad barnsligt roligt det är att bli omnämnd av en annan forumit! Jag blir alldeles från mig! Jag tror jag ska hångla upp dig nästa gång vi ses.

Synd att jag inte minns Morgan Leah så bra. Shannara-böckerna (stavning?) läste jag på... mellanstadiet? Högstadiet?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Du, det där omnämnandet är du värd en massa kärlek för. Ih, vad barnsligt roligt det är att bli omnämnd av en annan forumit! Jag blir alldeles från mig!
Okej. Jag erkänner. Det är precis sådär jag borde ha skrivit också men jag var så upptagen med att jobba på min image eller nåt så jag misslyckades totalt. :gremsuck:

Feuflux for teh win.

Bunny

Crazy like a fool
Jag vill också rollbesätta!

Jag har tagit kontroll över rollbesättandet av Forumet: the Movie, ok? Jag har obegränsad budget, och kan locka vilken stjärna jag vill till vilken roll jag vill, ok? Öh... nu ska vi se:

Anthony Hopkins: han får rollbesätta... flurtis. Ja! flurtis blir bra!

Keanu Reeves: han är asakool ju! Han får ta rollen som Gurgeh, helt klart.

Morgan Freeman: Avslagen_Cola. Vem annars?

Max von Sydow: när jag tänker på Max så ser jag Hjalles ansikte flyta framför mig. Jag ser Hjalles ansikte när jag tänker på Hugh Hefner också, men Max får duga.

Regina Lund: walium. Jag tror det beror på sättet de uttrycker sig på.

John Goodman: Yassilus. De ser så gosigt ut när jag tänker mig de två tillsammans.

Denzel Washington: han tar rollen som Zep, forumets kvotneger.

Johnny Depp: Storuggla. Forumets mystiske snygging.

Leonardo DiCaprio: Nightowl. Det är någonting barnsligt erotiskt över dem båda.

Carrie Fisher: Rising. Jag tror han föredrar att rollbesättas av en brud.

Gary Oldman: Krille. Jag har hört att båda har framstående sångröster.

Robert DeNiro: Yyy. De kan båda betvinga sina motståndare bara med sin närvaro. Även Robert kan haxa, det har han berättat för mig i förtroende.

Caterine Zeta Jones: Feuflux. Båda gör sig bra på bild.

Per Oscarsson: Arvidos. Höhöhö, han är så flummig...

Slutligen:
50 cent: gör sin skådespelardebut som Bearnie! The P.I.M.P! Hahaha! Han kommer äga i den här filmen. Bli inte ledsna nu, för 50 cent heläger, han är överbra för rollen!

G

Guest

Guest
Jag känner mig så ledsen av sådana här trådar för jag minns aldrig namn i filmer eller böcker så jag kan inte utnämna någon, jag blir inte heller utnämnd men det är lättare att stå ut med..

Men för att åtgärda detta kommer jag utnämna forumiter till bokstäver i grekiska alfabetet.
Stora Alfa - Vulf formets alfahanne
Lilla alfa - Muggas forumets alfahannetittelarvinge
Stora Beta - Quantalis för han påminner om Eta Beta från mussepigg
Lilla beta - Nightowl för sin strålande personlighet
Stora Gamma - Arvidos för att gå runt med ett vinkeljärn (som denna bokstav ser ut som) skulle passa hans stil
Lilla gamma - det är lite svårt att säga när vulf redan är upptagen så får tomasarfert och walium slåss om platsen som forumets just nu farligaste individ (för jag anser inte att en bannad person är farlig)
Stora Delta - blir Ymir som en varningstriangel för att man bör veta att man inte kommer kunna slita sig från hans inlägg för ens man läst igenom det andra gången och de tenderar att vara långa
Lilla delta - Magoo, vet inte varför men hon känns som forumets lilla delta

Nä nu får ni fortsätta men jag vill nog vara lilla rho men hittar ni en bättre plats så sätt mig där.

Feuflux

omjonasson.se

Shannars ättlingar är copyrightad 1990 och jag skulle tippa på att jag läste den runt 1992 första gången. Det här borde vara min tredje vända i den och jag har glömt bort en jäkla massa så jag blir fett underhållen.

Förresten... borde kanske satt Padishar som Dante. Han är inte lika opolerad som Vitulv men mer en ledare. Dessutom har Vuffe redan fått en roll i en annan pjäs. :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Re: Jag vill också rollbesätta!

"Gary Oldman: Krille. Jag har hört att båda har framstående sångröster."

...ehrm... jag skulle inte lita helt på det ryktet. :gremgrin:

Jambu

Swordsman
Re: Rollbesätt forumet som... Skivvärlden! [ANT]

Lord Vetinari - Krille. Har svar på allt och av någon konstig andledning så känns det som om han spelar ut oss alla som ett shackbräde. Är jag paranoid?
Oroa dig inte... Om du har Paranoia så tror du att du kontrolleras. Du är helt frisk.

Nightowl

Champion
Rollbesätt forumet som... Steam Detectives!

Boy Detective Narutaki: Eftersom jag imponerats av The_Gorgers initiativ på Gondica-forumet, får han rollen som den dimunitiva steampunkkorsningen mellan Batman och Sherlock Holmes.
Ling Ling Hsu: Rollen som Narutakis bystiga Watson går till magoo.
Goriki: Är han bara en extra sofistikerad robot, eller finns verkligen Doktor Hsus hjärna därinne nånstans? Ingen vet, men jag kommer osökt att tänka på Storuggla.
Kawakubo: Saxifrage verkar vara en rejäl typ, han får bli Narutakis butler
Chief Inspector Yagami: Faderlig typ med slokmustasch. Låter som Oldtimer.
Detective Onigawara: Jag är inte medveten om The_Gorger har några avundsamma rivaler på forumen, men DeBracy är i alla fall en av hans rivaler om min uppmärksamhet.

Los Skurkos Bandidos:
Phantom Knight/Knight Phantom: Batman, fast ond. Yay. Den hårdaste av Narutakis många ärkefiender (dom måste använda kölappar). Det är standard att ge hårding-roller till Vulf... men för hans arbete med Noir ger jag rollen till Marco Berhman, som en sorts belöning.
Boy Criminal Le Bread: (Vafan... Le Bröd? Japaner...) Jag trodde han var Arsene Lupin, fast utan hår på pungen, när han först dök upp i serien... fast han är Fantomas utan hår på pungen. (Googla på dessa herrar om ni vill förstå skillnaden.) En sådan ung, mörk och dramatisk herre kan förstås bara spelas av Bobby Magikern.
Lang Lang Hsu: Jag är ledsen, men eftersom det rör sig om en galen sjuksköterska som mördar söta pojkar och stoppar upp dem, kan jag som vanligt bara ge rollen som kvinnlig baddie till w176/Ev-Elin. Om det är någon tröst verkar dessutom hon och Le Bread, uh, och precis som Narutaki är han ju knappast äldre än 14... :gremblush:
Dr Guilty/van Hart(sp?): En galen ingenjör som vill ta över världen med sina stridsrobotar... men som fått för sig att han måste besegra Goriki först, bara för att bevisa att han är en bättre designer av AI än Dr Hsu. Hm. Låter som något Dimfrost skulle spela under visst vapenhot.
Steam King/The Emperor of Steam: Tragisk, romantisk och smärtsamt personlighetskluven (and where does he get these wonderful toys?). Selethil!
Red Scorpion: En fåfäng tjuv och bedragare som gillar att kamouflera juvelstölder som övernaturligheter. Dessutom är hon snygg! Det måste ju vara jag själv!
Machine Baron: En lätt skrattretande cybernetisk skurk med en bokstavlig fetish för allt mekaniskt... Skulle jag tillämpat Dnalor-principen, skulle jag givetvis gett rollen till mig själv. Som det är nu är, är jag redan upptagen. Jag ger därför rollen till Magnus Seter, som åtminstone är lika mager som baronen och dessutom kan imitera mig genom sin speciella Seter-superkraft.

Erik

Nightowl

Champion
Re: Jag vill också rollbesätta!

Johnny Depp: Storuggla. Forumets mystiske snygging.

Leonardo DiCaprio: Nightowl. Det är någonting barnsligt erotiskt över dem båda.
Bara om Leonardo tungkysser Johnny.

Erik, alla vet väl att jag skulle spelas av Will Smith