Rollbesätt forumet som... Steam Detectives!
Boy Detective Narutaki: Eftersom jag imponerats av The_Gorgers initiativ på Gondica-forumet, får han rollen som den dimunitiva steampunkkorsningen mellan Batman och Sherlock Holmes.
Ling Ling Hsu: Rollen som Narutakis bystiga Watson går till magoo.
Goriki: Är han bara en extra sofistikerad robot, eller finns verkligen Doktor Hsus hjärna därinne nånstans? Ingen vet, men jag kommer osökt att tänka på Storuggla.
Kawakubo: Saxifrage verkar vara en rejäl typ, han får bli Narutakis butler
Chief Inspector Yagami: Faderlig typ med slokmustasch. Låter som Oldtimer.
Detective Onigawara: Jag är inte medveten om The_Gorger har några avundsamma rivaler på forumen, men DeBracy är i alla fall en av hans rivaler om min uppmärksamhet.
Los Skurkos Bandidos:
Phantom Knight/Knight Phantom: Batman, fast ond. Yay. Den hårdaste av Narutakis många ärkefiender (dom måste använda kölappar). Det är standard att ge hårding-roller till Vulf... men för hans arbete med Noir ger jag rollen till Marco Berhman, som en sorts belöning.
Boy Criminal Le Bread: (Vafan... Le Bröd? Japaner...) Jag trodde han var Arsene Lupin, fast utan hår på pungen, när han först dök upp i serien... fast han är
Fantomas utan hår på pungen. (Googla på dessa herrar om ni vill förstå skillnaden.) En sådan ung, mörk och dramatisk herre kan förstås bara spelas av Bobby Magikern.
Lang Lang Hsu: Jag är ledsen, men eftersom det rör sig om en galen sjuksköterska som mördar söta pojkar och stoppar upp dem, kan jag som vanligt bara ge rollen som kvinnlig baddie till w176/Ev-Elin. Om det är någon tröst verkar dessutom hon och Le Bread, uh, och precis som Narutaki är han ju knappast äldre än 14...
Dr Guilty/van Hart(sp?): En galen ingenjör som vill ta över världen med sina stridsrobotar... men som fått för sig att han måste besegra Goriki först, bara för att bevisa att han är en bättre designer av AI än Dr Hsu. Hm. Låter som något Dimfrost skulle spela under visst vapenhot.
Steam King/The Emperor of Steam: Tragisk, romantisk och smärtsamt personlighetskluven (and where does he get these wonderful toys?). Selethil!
Red Scorpion: En fåfäng tjuv och bedragare som gillar att kamouflera juvelstölder som övernaturligheter. Dessutom är hon snygg! Det måste ju vara jag själv!
Machine Baron: En lätt skrattretande cybernetisk skurk med en bokstavlig fetish för allt mekaniskt... Skulle jag tillämpat Dnalor-principen, skulle jag givetvis gett rollen till mig själv. Som det är nu är, är jag redan upptagen. Jag ger därför rollen till Magnus Seter, som åtminstone är lika mager som baronen och dessutom kan imitera mig genom sin speciella Seter-superkraft.
Erik