Reign
Vi har haft några Reign-gubbar i de här trådarna, här kommer en till. Jag börjar med 2 i varje Stat och en MD i mitt modersmål. Sen slår jag 11d10: 1 2 4 5 5 7 7 8 10 10 10
Jag tror tidslinjen blir nåt sånt här: Uppväxt som ädling, visat mig duktig på hästsport överlag. (Och då är jag kvinna, för som alla vet rider inte män i Reign-settingen av rädsla för att bli sterila.) (Och en annan rolig detalj i settingen är att det finns “Mud duchies” - små nationer som är fristående från de stora länderna. Jag tänker mig att jag var ganska “hot shit” i ett av dessa. Inte så stor utanför, 2 Status är inte superhögt.)
Blev rånad, förrådd, ditsatt och förvisad. Hankade mig fram som boklärd ett tag innan jag blev kidnappad av pirater. Istället för att försöka fly har jag tillbringat de senaste åren i besättningen på ett piratskepp. Antar att vi gått i land när spelet börjar. Kanske finns det tid att gå Greven av Monte Cristo på de som förrådde mig?
Cassandra Shark-Bait
Stats:
BODY 2, COORDINATION 3, SENSE 3, KNOWLEDGE 3, COMMAND 3, CHARM 2
Skills:
+1 Climb
+1 Dodge
+1 Endurance
+1 Fight
+3 Graces
+2 Heal
+1 Intimidate
+2 Languages
+1 Language of your Kidnappers.
MD Native Language
+1 Lie
+1 Lore
+4 Plead
+4+ED Ride
+1 Run
+2 Student of Sailing
+1 Sword
+2 Wealth
Advantages:
+2 Status
Lucky
Thick-Headed
Vi har haft några Reign-gubbar i de här trådarna, här kommer en till. Jag börjar med 2 i varje Stat och en MD i mitt modersmål. Sen slår jag 11d10: 1 2 4 5 5 7 7 8 10 10 10
- Två femmor: Able Seaman - +1 COORDINATION, +1 Fight, +1 Climb, +2 Student of Sailing
- Två sjuor: Lowly Sage - +1 KNOWLEDGE, +2 Languages, +1 Lore, +2 Heal
- Tre tior: Minor Noble - +1 COMMAND, +2 Status, +1 Sword, +2 Wealth, +3 Graces, +1 Intimidate, +1 Lie
- Etta: Exiled - +3 Plead, +1 Dodge, +1 Run
- Tvåa: Robbed - +1 SENSE, förlora alla (2) poäng i Wealth men fördela ut dem fritt på andra fördelar. Jag tar Lucky och Thick-Headed.
- Fyra: Racer - +3+ED i Ride.
- Åtta: Kidnapped by Barbarians - +1 Ride, +1 Endurance, +1 Plead, +1 Language of your Kidnappers.
Jag tror tidslinjen blir nåt sånt här: Uppväxt som ädling, visat mig duktig på hästsport överlag. (Och då är jag kvinna, för som alla vet rider inte män i Reign-settingen av rädsla för att bli sterila.) (Och en annan rolig detalj i settingen är att det finns “Mud duchies” - små nationer som är fristående från de stora länderna. Jag tänker mig att jag var ganska “hot shit” i ett av dessa. Inte så stor utanför, 2 Status är inte superhögt.)
Blev rånad, förrådd, ditsatt och förvisad. Hankade mig fram som boklärd ett tag innan jag blev kidnappad av pirater. Istället för att försöka fly har jag tillbringat de senaste åren i besättningen på ett piratskepp. Antar att vi gått i land när spelet börjar. Kanske finns det tid att gå Greven av Monte Cristo på de som förrådde mig?
Cassandra Shark-Bait
Stats:
BODY 2, COORDINATION 3, SENSE 3, KNOWLEDGE 3, COMMAND 3, CHARM 2
Skills:
+1 Climb
+1 Dodge
+1 Endurance
+1 Fight
+3 Graces
+2 Heal
+1 Intimidate
+2 Languages