Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Rollspel.DÅ är alltså första utgåvan?Rollspel: Extra Lagom
Rollspel 2.0: En ny generation
Rollspel: Boomer Edition
Rollspel: UltraHyperSuperMegaRevengence Limited Edition
Rollspel.NU!
Snälla säg att det fanns ett Miniäventyr också, med en fotomodell som gjorde reklam!Vill minnas att jag såg ett privat initiativ som motreaktion på ROLLSPEL. På 1990-talet fanns det rollspelsbarer i alla skolmatsalar som serverade dessa (under parollen "Rollspel ger starka barn").
View attachment 16972
View attachment 16973
View attachment 16971
Superkul att höra! Nu tror jag förvisso inte att det behövs, men spontant hade jag tänkt mig typ CC0, helst med någon extraparagraf om att inte göra sunkiga grejer och så. Möjligen med undantag för Rollspelsverket-loggan som jag tror @krank egentligen äger, och han brukar ju vara så fruktansvärt stingslig när det kommer till upphovsrätt.Jag älskar precis allt med det här.
Lägg det här under ORC-licensen, jag vill skriva tredjepartmaterial kompatibelt med ROLLSPEL!
Nä, det är väl en modernare grej?Fanns det inte ett tag även "Gammaldags äventyr" med naturlig tärningshalt?
Jag vill mest ha någon sorts officiell "Produkt tillståndsgiven att användas i kombination med ROLLSPEL" - badge att sätta på omslaget, jag vill ju inte få Rollspelsverket efter mig!Superkul att höra! Nu tror jag förvisso inte att det behövs, men spontant hade jag tänkt mig typ CC0, helst med någon extraparagraf om att inte göra sunkiga grejer och så. Möjligen med undantag för Rollspelsverket-loggan som jag tror @krank egentligen äger, och han brukar ju vara så fruktansvärt stingslig när det kommer till upphovsrätt.
Återkommer! (Men om du är taggad kan du lugnt börja jobba redan nu.)
Alltså ska jag vara helt ärlig så är detn väl typ 95% kalkerad över en logga som nån helt annan slängde ihop och postade i vrållådan? Jag har alltså mest gjort en vektorversion, typ. Väldigt lite egen kreativitet inblandad, tror inte det når verkshöjd.Rollspelsverket-loggan som jag tror @krank egentligen äger
Eftersom det är en myndighetspublikation kommer andra utgåvan också heta ROLLSPEL, och förses med en liten text där det står ”Ersätter publikation RSV/1984:0101 för projekt omfattade av regelverket uppstartade från och med [datum]”.När kommer andra utgåvan? Kickstarter? Vad skall den kallas; Rollspel24?
Förutsätter att de äldre, obsoleta regelverken samlas in och makuleras.Eftersom det är en myndighetspublikation kommer andra utgåvan också heta ROLLSPEL, och förses med en liten text där det står ”Ersätter publikation RSV/1984:0101 för projekt omfattade av regelverket uppstartade från och med [datum]”.
Hoppas de sköter det bättre denna gång bara. Vi minns väl alla den senaste Rollspelsamnestin?Förutsätter att de äldre, obsoleta regelverken samlas in och makuleras.
Vi pratar inte om amnestin … efter incidenten …Hoppas de sköter det bättre denna gång bara. Vi minns väl alla den senaste Rollspelsamnestin?
Jag har hört att norrlänningarna hade äventyr med Fantomen på.Vill minnas att jag såg ett privat initiativ som motreaktion på ROLLSPEL. På 1990-talet fanns det rollspelsbarer i alla skolmatsalar som serverade dessa (under parollen "Rollspel ger starka barn").
View attachment 16972
View attachment 16973
View attachment 16971
Är det en POG?