Nekromanti Rollspel 2009

Snart är rollspelsåret 2008 över och det blir 2009 och nya rollspelsprodukter kommer se dagens ljus.

Vad ser ni fram imot för släpp ? Några spännande nyheter eller rykten ?

Själv ser jag fram imot Alver:Sångernas Ätt samt Sandukar: Hoppets Stad.

Jag hoppas också att det kommer några spännande nyheter om framtida släpp till Dark Heresy och WHFRP.

Johan K

Gammal & dryg
Vad jag hoppas på 2009 är att Ritominds hittar tillbaka till inspiration & tid för göra lite mer saker till GD & DoDT. Det hade varit mycket, mycket trevligt !
Vad hoppas jag på mer då, jo det är tid till att rollspela. Tid är nått man har ont om tyvärr.
Sedan så har jag nått ett av mina mål, som jag väntat på ett bra tag & det är att få SPELA DoDT & inte bar SL:a det hela.

/ Johan K, som borde packa inför helgens hajk med sina lufasre.

Christoffer

It's all pig.
Får man drömma om vad som helst, så The Adventure Burner, men den lär säkerligen dröja fem år...

Lindenius

Swashbuckler
Re: Rollspel 2009 [OT]

Vad ser ni fram imot för släpp ? Några spännande nyheter eller rykten ?
Jag ska om allt går som det ska släppa min avhandling i slutet av maj. Efter det hinner jag spela mer rollspel.
:gremsmile:

//erik. vars hela liv kretsar kring avhandlingen

Organ

Out of time, out of mind
Jag ser mest fram emot att få se mer pryttlar till Dark Heresy, samt att jag hoppas att spelledarboken till Saga äntligen ska komma.

/Anders

DesertRain

Hero
Vad jag hoppas på nästa år är alvboken till Eon, vilken borde komma snart nu tycker man... Även Jargienmodulen verkar lockande
För övrigt så hoppas jag att killarna på RM återfinner inspirationen och får ut någon bok, gärna deras alvbok.

Purgatory, alver :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag ser verkligen fram mot den nya upplagan av Millennium. Det ska bli intressant att se om den innehåller några bra regellösningar. Och jag hoppas att den kommer att vara riktigt snygg. Dessutom ser jag fram emot att läsa en modul till Supergänget.

Och om någon annan publicerar ett läsvärt rollspel blir jag också glad.

/tobias

Torbjörn

Swordsman
Jag ser fram emot att Mongoose släpper mer coola prylar till Traveller! Hoppas att de lägger energi på bra äventyr, Beltstrike ser lovande ut och om det inte kommer i dec så hoppas jag definitivt att det kommer i början av -09.

Torbjörn

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja...

Först och främst har jag mina egna projekt. Jag har fått ett eventuell, trevande och osäkert erbjudande om att kanske trycka upp Evolutionens Barn "på riktigt#, om jag gör det färdigt och fixar en översättning till engelska. Som allra minst vill jag få ihop den svenska versionen om inte innan nyår så inom ett par månader därefter.

Projekten Angelis (goda nazister som Har Rätt i en eterpunk-snedstreck-pulpvärld där nazisterna vann andra världskriget och just nu belägrar himmelriket) och kanske även Scriptura kan komma att ges ut som "miniprodukter", dvs kompakta spelvärldar där "grundboken" egentligen mest förklarar grundkonceptet och ger spelledare tillräckligt mycket att stå på för att dra igång egna kampanjer. Man får inte ens med ett regelsystem.

Men annars då? Tja, jag lät just bli att köpa Wild Talents eftersom spelet ska komma i ny version snart.

Man kan ju hoppas att Mutant Chronicles släpps, men jag vågar inte hoppas för mycket på den fronten.

Och visst skulle det släppas en nyutgåva av Nobilis också?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
På något vis tycker jag tråden illustrerar problemen med den svenska spelscenen -- de flesta är framför allt intresserad av sina egna projekt, eller möjligen av grejer från företag som lagt av. Givetvis är det långt från en vetenskaplig slutsats, men det ger inget förtroendeingivande intryck.

Själv då? Jag är också en del av problemet. Jag är mer intresserad av att få styrsel på mina egna idéer än att köpa ytterligare regelsystem, så jag är ärligt talat inte särskilt engagerad i vad som kommer ut nästa år. Möjligen kommande Eonprodukter, mest eftersom jag för tillfället jobbar en del med Mundana.

Arfert

Facit
nyfiken på Mindless gamings Tysta stadens hjältar... när det gäller svenska spel.

När det gäller utländska är jag mest nyfiken på nyutgåvan av Dragon Warriors... och vad Wizards släpper till DoD4... och paizos nya grejer till Pathfinder...

Ymir

Liten kantbaron
På något vis tycker jag tråden illustrerar problemen med den svenska spelscenen -- de flesta är framför allt intresserad av sina egna projekt, eller möjligen av grejer från företag som lagt av.
Tja...det hade ju kunnat bero på att bara ett enda av de någotsånär populära förlagen (as in, säljer i mer än, säg 1000 ex) överhuvudtaget har någonting i pipelinen, rätta mig om jag har fel. Och det förlaget är Neogames, och minst tre personer i den här tråden hittils har uttryckt förväntan på deras kommande moduler.

Vad som är 'problemet' isåfall är väl snarare att Mutant försvunnit och Riotminds lagt av (även om jag tycker att det senare snarare är 'and there was much rejoicing...'). Vad finns då kvar, liksom?

Det finns liksom inte särskilt mycket att vara intresserad av överhuvudtaget, utöver Eon, Noir och kaaaaaaaanske Neotech och Coriolis.

- Ymir, ifrågasätter

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag hoppas faa ut Wolframfaestet under 2009. Jag hade trott att jag skulle kunna skriva mycket haer i Kabul, men saa har inte blivit fallet. Livet haer aer naemligen taemligen komplicerat och daerfoer blir jag vaeldigt troett paa kvaellarna. Men, men, jag kaempar vidare.

Ond bråd död

Swashbuckler
Neotech 3 och Western för mig med. Ingen aning om när de kommer. Western skulle ju komma innan jul har jag för mig, men det kanske var förra julen...