CapnZapp
Myrmidon
Är på väg: http://forum.rpg.net/showthread.php?t=417214#2Bengt Petter said:Vad marknaden också skulle behöva är kanske ett helt nytt Sagan om Ringen-spel
Är på väg: http://forum.rpg.net/showthread.php?t=417214#2Bengt Petter said:Vad marknaden också skulle behöva är kanske ett helt nytt Sagan om Ringen-spel
Samma här.Krille said:Så jag har liksom slutat se fram emot nya spel, utom mina egna.
Fan vad arg jag blir över sånt här... jag gillade ju nyproduktionen, och skulle inte haft nåt emot vare sig Inferno (eller vad nu boken hette) eller Svarta Madonnan...Brynolf said:Glömmas bör även engelska översättningen av Black madonna till Kult. Själva översättningen ska ha varit klar i flera år, men 7th circle verkar skita helt i den produktlinjen.
Burning Wheel är nog det enda, om jag inte vill retro-merpa, som jag skulle använda för Sagan om Ringen. Och eftersom BW har världens tuffaste orker så är det självklara kampanjfröet en liten grupp orker, svårt sårade, avskurna från all hjälp bakom fiendens linjen, alldeles efter Saurons fall.. Go!Bengt Petter said:Vad marknaden också skulle behöva är kanske ett helt nytt Sagan om Ringen-spel med ett modernt och enkelt regelsystem. Man behöver verkligen fundera över vad man ska göra i Midgård (återuppleva böckerna i någon mening eller göra helt andra saker, kanske i andra tidsåldrar).
Japp, och med BW:s regler bör det bli riktigt coolt. Men jag är rätt sugen på Mouse Guard RPG också.Arfert said:Det var en OTROLIGT ball kampanj-idé! "The Warriors" i Midgård!
Tackar! Ja, tror det kan bli koolt. Inte sett The Warriors, närmaste inspirationen förutom Sons of Kryos orker-över-skype-spel var nog alla desperata försök att få sin grupp soldater att överleva genom djungeln i The Lost Patrol. Nu har jag säkert en vriden bild av det, var trots allt 20 år sen, men minns det som väldigt känsloladdat, och jag kom aldrig speciellt långt, och aldrig var det fienden som ställde till det mest utan någon i de egna leden som var missnöjd och högg en dolk i ryggen på någon annan.Arfert said:Det var en OTROLIGT ball kampanj-idé! "The Warriors" i Midgård!
Beställde precis ashcanversionen av denna, ser med spänning fram mot att läsa och eventuellt spela om min spelgrupp nappar...Genesis said:Misspent Youth. Det har dröjt alldeles för länge.
Yeah! Det behöver jag också då jag snart kommer träda in i sällskapet som rollspelar med bebis på armen...MrG said:[...]hoppas att någon skapar ett rollspel specialdesignat för att spelas hållandes i små barn, då hela vårt Pendragon-gäng ynglar av sig...
Är inte det som är poängen med Pendragon? Att det ska spelas över generationer?MrG said:...för att spelas hållandes i små barn, då hela vårt Pendragon-gäng ynglar av sig.