Nekromanti Rollspel 2009

MrG

Swashbuckler
OT

Instämmer i grattandet, efter ett par månader kanske du också kan vara tillbaka till forumläsning vid nattande av bebis :gremwink:

Christoffer

It's all pig.
Re: OT

Haha, japp! Två deltrådar, bebisvänliga rollspel samt bebisvänliga rollspelsforum, yeah.

KostaFriaLigan

Warrior
Så här lite senare på året skulel man nog säga att man mer realistiskt ser fram mot... Matiné, men iö inget nytt. FreeMarket kommer säkert inte i år, antar jag.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Det är maj nu. Möjligt att jag blivit lite senil, men har det ens kommit något alls till något svenskt rollspel i år? Kom Action i år och Oskrivna blad kanske? Dystert att det inte är mer...

Genesis

Ni dés ni maître
Oskrivna blad är också förra året. Dock kommer det nog ett antal spel mot slutet av 2009 på grund av Wilpers utmaning.

Mogger

Hipsteranka
SERU 2009

Om vi håller oss till tidsramen så kommer Utpost, Rymdspelet (är det ett slutgiltigt namn?), Revolver, Days of our Lives och Wolframfästet (heter det så?) komma ut i slutet av 2009. Själv hoppas jag på en betaPDF av Revolver som folk kan ladda hem, spela eller göra vad de vill med.

Sedan har redan Matiné nämnts och kaleidoskop har precis släppt sina spel på PB.

Så det händer saker, många saker!

När de gäller de stora spelen så är Western och Neotech på gång, och det skrivs på saker till Noir och Coriolis. Och Noctum kommer på engelska snart. Det är stort. Arfert har väl alltid något på gång till Saga eller Parallell Worlds?

Så, jag håller inte med om att det är dystert. Dystert kanske att verkligheten ser ut som den gör så att vi inte kan ägna mer tid åt att skriva och spela, men det kan vi knappast lasta hobbyn för.

Ps. Jag har säkert glömt en del coola grejer med, som mitt eget Horisont, som mycket möjligt kan bli klart i år (för det ska inte vara några bilder i det).

Arfert

Facit
Re: SERU 2009

När det gäller PW så handlar det enbart om ekonomi. Jag ska helt enkelt ha råd att trycka.

Samma sak - i ännu högre grad - gäller spelledarboken till Saga, men vi får se om jag inte lägger in den i nästa upplaga av Saga istället "Saga 2.0"... Sen har vi Calanor-boken till Saga också. Samma sak där.. Saga är inte en lulu-produkt.