Okej, nu har besvikelsen lagt sig någorlunda. Här följer mina sammanfattade intryck av spelet och dess deltagare.
Tack till SL
Tack
@fjodorsenuba för ditt spel! Det är alltid en särskild ansträngning att hitta på, konstruera, planera och inte minst - genomföra ett varulvsspel! Ditt spel krävde dessutom massa extra jobb utifrån vad som hände i spel och mellan rundorna!
Jag vill också tacka för att varulvsspelen kan få vara så här experimentell - jag ser det som en kvalitet i sig, att vi testar gränserna för den här märkliga hobbyn. Men då krävs det att någon testar och utmanar, vilket du med det här spelet sannerligen gjorde! Bra!
Spelet
I efterhand så framstår inte speldesignen som så kaosig den kanske upplevdes, att ta med olika mekaniker var kul och det hade kunnat bli ett spännande spel ur ett metaperspektiv: vilka mekaniker kan vi ha att göra med, hur är de distribuerade mellan fraktionerna, hur kan vi använda
den informationen på bästa sätt? Osv
Nu blev censurreglerna hämmande och jag håller med
@Andersson om att det skaver när folk inte få vara med, regelbrott eller ej.
Situationen som uppstod i och med censuren bakband också möjligheterna med det fantasifulla upplägget, tycker jag. Det bidrog till att vare sig vanligt varulvsspel
eller en mer mekanikstyrd spelstil kunde användas och mitt slutintryck är att jag blev lite passiv.
Men vi lär oss
@fjodorsenuba så tack för det!
Spelets deltagare
Var det här en klar ulvvinst eller bybor som inte stod pall för kaoziga utfall? Tja, min uppfattning är att det mest handlade om en by som inte riktigt stod pall, snarare än snajdigt ulvspel.
Byn hade kunnat vara mer misstänksam och nog synat Sidds väktarclaim mer noga. Hans roliga poesi och annat texttrams borde en by kunna se genom (men det var kul och kaozigt
@Sidd, helt i min smak!)
Ulvarna var inte dåliga, men ställdes inte riktigt på svårare prov. Ulvrationalitetsförmågan (dvs en smittomekanik) var också ganska OP tycker jag.
Till sist hoppas jag verkligen att
@w176 och
@Yem_86 hade kul och vill vara med fler gånger!
Min egen insats
Tja, vi förlorade så den var väl sådär. 2/5 eldefriter. Men ändå, jag gjorde vad jag kunde och red väl någorlunda ut stormen i R1. Försökte brödsmula mitt siarclaim och var ganska nöjd med det, men lyckades ändå hamna i klistret (Impetigo misstänkte mig på dirren…?). Tror att min ”varulvsspel-persona” gärna inbjuder till kritik från både bybor och ulvar (som ser ett lätt byte). Här gäller det att steppa upp! Vi får se hur det går i nästa spel, revanschlusten har infunnit sig i alla fall!
Peace and love!