Ja, vilken galen resa det här var.
I R1 hade jag dåligt med tid för att gräva ner mig i ett komplex spelupplägg och skådespela bybo, så istället gick jag hårt på att vara inaktiv, tjurig och uppgiven.
@Waterhouse var huvudmålet för skådespelet faktiskt, så det gick ju fint.
@Sidd var nog lite frustrerad på mig i ulvchatten, eftersom jag var ganska frånvarande och letargisk där också. Därtill uppfattade jag ju "Du är powerroll siare" som att jag siade poowerroller, snarare än att jag var en powerroll (siare). Fjodor blev tvungen att förklara detta för mig mellan R1 och R2. Sidd var inte jättenöjd när jag berättade om det i R2
Min allra första tanke med rollerna (jag var Emojito(l)k i R1) var att det var jag och Sidd som fått sådana här roller. Jag skulle förstås lägga in emojis i alla inlägg, och Sidds roll var säkert att inte skriva några emojis alls ("Jävla Fjodor" tänkte jag då, men inte för sista gången under spelet). I början av R1 försökte jag, dumt nog, dölja min roll genom att lägga in emojis på ett naturligt sätt. Waterhouse fångade upp det, och
@Hägerstrand hade förstås helt rätt som såg det som en scum tell. Det var ett riktigt klavertramp faktiskt.
I R2 kändes det som att vi hade goda chanser att ta hem hela liret:
@Anthrox hade blivit värvad, jag slumpades att få värvningsförmågan, ingen färg på de utröstade och en extra icke-ulv hade rykt (Bio). Smolken i bägaren var väl att Sidd hade blivit siad, men eftersom det fanns två bybo-claims på siarrollen kändes det som att det fanns goda chanser att rädda Sidd ändå. Jag var villig att offra Sidd (p.g.a. att jag hade värvningsförmågan), men när vi såg att det fanns sprickor i byns övertygelse om Sidds rödhet och Basses grönhet var det egentligen bara att slå till. Jag tyckte nog Anthrox var väl oförsiktigt i försvaret av Sidd, men det gick ju vägen (lärdomen är ju att man oftast är för försiktig som ulv). Sedan var det ju en jävla flax att det inte fanns någon väktare i spelet förstås!
"Häng Gud!" var till en början bara ett sätt för mig att vara kaoz-ulv. Men jag lyckades visst övertyga mig själv när jag väl började argumentera för det (till min förvåning och mina ulvkollegors förskräckelse). Ulvchatten i R3 var nästan lika kaosig som speltråden: Sidd anklagade mig och Anthrox för att vara DTF:er, jag hotade Anthrox med att outa mig som ulv om han inte röstade på Fjodor och
@Yem_86 satt nog mest och undrade vad det var för jäkla dårhus hon hade hamnat i.