Oldtimer
Slava Ukraini!
Är det ingen som röstar på Dunder&Drakar Äventyrsspelet? :sad:
Del 2 i Kopparkronan - Vilddjurets märke ska man nog undvika som nioåring, men förutom det har hon gjort ett väldigt utmärkt valFiktionslek;n209156 said:När jag var nere på sfbok med min nioåring häromveckan, satte jag henne på att läsa alla baksidorna till alla »större« svenska rollspel, bl.a. dem som nämns i tråden. Hon utsåg Symbaroum till en glasklar vinnare, tog den med sig till läshörnan och satt en lång stund och kollade på bilder och läste. Nu var vi där för att köpa en annan pryl till henne, men om jag varit ute efter att köpa ett rollspel till henne, då hade hon nog blivit besviken om det varit något annat än Symbaroum.
Haha, när jag var 9 tvingades jag lära mig att dra roten ur något för att kunna beräkna hur stort hålet blev när man sprängde en vägg med sprängdeg i Wastelands. 0,1 %Fiktionslek;n209156 said:N.d.g. matte är det meningen, enligt läroplan, att barnen lär sig allt som behövs för 99,9% av alla rollspel som någonsin gjorts senast i trean.
Jag tror personligen inte Förbannad i sig passar 12-åringar, då det hanterar obehagliga saker som mobbing m.m...MandaWall;n209139 said:FantasY! eller Förbannad
Typ just så ja ...Dante;n208991 said:Spelet om Morwhayle
Hjältarnas tid
Fantasy!
Äventyr (även om det förmodligen gör sig bäst för lite yngre barn)
Möjligen med en resevation för detta. Visst, det behövs inte med automatik en särskild spelvärld med grundregler men jag tror att det underlättar kraftigt om (särskilt kommmande) offciellt material finns i ett sammanhang som gör det lätt för nybörjare att koppla ihop olika äventyr utan egen ansträngning. Det är visserligen en fin balansgång mellan att tvinga in folk i en mall och hindra eget skapande och att underlätta för ovana SL, men i grunden hjälper det nog de oerfarna mer än vad det eventuellt stör de med erfarenhet.Krille;n209407 said:Ingen uttalad spelvärld i boxen. Dels får den inte plats, dels höjer den ingångströskeln, dels är det kul att göra spelvärldar, och slutligen blir det din spelvärld.