Nekromanti rollspel för klass 9

Skacky

Veteran
Jag är lärare och skulle vara tacksam för några tips ang. rollspel-något att engagera eleverna i årskurs 9 i ämnet svenska. Vi har hittillis haft rollspel relaterade till deras böcker, men skulle även vilja ha rollspel där de är aktiva i t.ex språkundervisning.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Alltså nu menar du rollspel som i tabletop roleplaying gaming och inte rollspel som mer i att gestalta roller i en pedagogisk rollgestalltnings scenraio.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag tror att de är arvingar till den numera avlidne president Mumbumba (Frid över hans minne.) de har 10.000.000.000 kronor, men pengarna är spärrade i en bank.

Du kanske kan hjälpa dem med en överföring...

Wilmer

Hero
Jag är ledsen att jag inte uttryckte min fråga i en liten uppsats, vill du ha tio sidor senast fredag?

android_iv

Warrior
Re: ? [NT]

Ni verkar ramlat in i ett missförstånd.
wilpers text om Mugabe och hans 10 miljarder handlade om (den nu brutna) spam-länken i signaturen.

Wilmer missförstod nog detta och tolkade wilpers svar som sarkastiskt/ironiskt eller något.

Detta är i alla fall vad jag misstänker har hänt. Var god rätta mig om jag har fel eller om jag strular till saker mer genom att försöka reda ut (vad jag antar är ett) missförstånd.

solvebring

Superhero
Re: ? [NT]

Detta är i alla fall vad jag misstänker har hänt. Var god rätta mig om jag har fel eller om jag strular till saker mer genom att försöka reda ut (vad jag antar är ett) missförstånd.
Jag tror inte du har fel. Jag tror just detsamma.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Spelar egentligen inte ingen som helst roll om det är spambot eller ej. Ett kort ögonkast på svaret från någon som besöker sajten som hastigast bekräftar fördomar som finns mot sajten, vilket knappast är bra.

Sedan är det ju inte dåligt om det kommer seriösa svar, för det kan ju alltid någon annan ha användning av om det nu skulle vara en spammare.