gitarrpoet
Veteran
hm, inte för att jag har råkat ut för det men vad jag har förstått så ser folk i allmänhet väldigt mycket ner på rollspelare just pga deras intresse.Är du beredd att bli en av ZTV´s nya idoler?
Du är kille och över 18 år. Du har aldrig spelat i ett fotbollslag efter det att du fyllt 10 år och du är INTE intresserad av sport överhuvudtaget. Men däremot är du passionerat intresserad av någon annan sak som t.ex. dataprogrammering, rollspel, historia, tv-spel, frimärken, serietidningar eller något annat. Du är stolt över dig själv och ditt intresse men har en kul distans till det.
På någon Conan o brian kväll för ett tag sedan så gästade huvudpersonen i Pitch black och riddick(nu vet jag inte vad han heter men ni vet vem jag menar) han berättade att hans intresse var att spela rollspel, närmare bestämt Dungeons and Dragons. Och fick följd frågor som att "Du kan ju inte gilla rollspel, du är ju actionhjälte" visserligen lite skämtsamt, men det är mentaliteten jag syftar på.
Sen undrar jag om det är just för att rollspelet i sig är väldigt öppet? Jag menar åtminstonde jag har SL:at alla sorters rollspelare; Jag har SL:at plugghästar, Haschpundare, sportfånar, Punkare, etc etc. Och jag är mer öppen för vilka jag spelar rollspel med i förhållande till vilka jag kanske går på fest med, eller umgås med på vardagen, kan det vara därför?
Är det just simpliciteten att man rullar tärning som man blir klassad som tönt?