Jag skulle själv rekomendera något Storyteller engångsäventyr där spelarna spelar vanliga dödliga (vet inte att det finns vampyrer och dylikt). Settingsmässigt så blir det som vår värld vilket innebär att spelarna slipper sätta sig in i något nytt. Skaffa fram någon mer rutinerad räv att spela "huvudrollen" och sätt spelarna på att spela support-roller (t ex en deckare som får en hög med newbies på halsen).
Systemet är intuitivt och ganska så enkelt. Du har dottar i en massa värden. Säger spelledaren "slå wits-empathy" så slår man ihop hur många dottar man har sammanlagt i wits och empathy och slår så många tärningar. Antalet tärningar som man slår över svårighetsgraden mäter antalet lyckade på slaget. Svårare än så är inte systemet (att skapa karaktärer är lite svårare, men det är inte heller raketforskning).
Übereil
Systemet är intuitivt och ganska så enkelt. Du har dottar i en massa värden. Säger spelledaren "slå wits-empathy" så slår man ihop hur många dottar man har sammanlagt i wits och empathy och slår så många tärningar. Antalet tärningar som man slår över svårighetsgraden mäter antalet lyckade på slaget. Svårare än så är inte systemet (att skapa karaktärer är lite svårare, men det är inte heller raketforskning).
Übereil