Re: Spel att spela med vanligt folk...
wilper said:
Frågan är var jag hittar välvilligt inställda vanliga människor som kan ge mig fyra timmar av sina liv som jag kan prova på.
Jag skulle nog kunna vaska fram människor ur mitt umgänge. Jag har bland annat en hel grupp kompisar i Stockholm som snöat in på en massa regeltunga tyska (?) brädspel, och där vissa gillar att spela teater. De fryner dock på näsan om jag kommer med drakar och demoner. Men jag tror lätt de skulle ge dig fyra timmar om du säljer in något som de skulle gilla, och som är kopplat till deras bild av vad som är intressant, spännande och tankeväckande (politik, drama, genusfrågor, tematik kring familjebildande och karriär etc).
Jag tror det finns en massa människor. Frågan är om man pallar korståga om det. Jag tänker bibliotek, studiecirklar, skolor, politiska föreningar, rollspels-dating, teater-grupper, improvisationskurser.
Jag har själv varit med och spelat när jag jobbade på läger för rörelsehindrade- blev aslyckat. En kille som själv satt i rullstol "föreläste" om rollspel, och spelledde och berättade om hur han i rollspel fick möjlighet att springa, hoppa och till och med flyga. fan häftigt.
Företagsevent. Ah, nu kanske jag drar det lite långt...
men om du färgar det som du har att erbjuda som något kopplat till Shakespear, teater, manusskrivande- så har du ju som sagt teatergrupper, folkhögskolor, allmänt teaterintresserade människor, anglofiler, filmälskare etc, etc.
Personligen pallar jag inte hitta motivation för det, men jag tror att det är fullt görbart- så länge man kommer med ett vuxet, icke sexistiskt spel där man spelar saker som folk känner igen från teveserier, pjäser eller filmer. (det är ju också därför jag skriver Story Now spelet
Oneshot!