Rollspel goes Microtransactions/pay to win/abbonemang?

JohanL

Champion
En sak jag tror att en AI skulle kunna klara bra som SL-stöd - generera personliga deteljer för t.ex. en bunt banditer eller orcher, så att de blir mindre generiska. Det är en rätt omfattande kreativ belasting att få mindre viktiga SLP unika, och kraven är inte så där himla höga heller. Jag blir glad om Grugbak har en motvillig respekt för dvärgkrigare, är ovanligt blek för att vara orch och har koppärr i ansiktet, och söker efter sin försvunne pojkvän. Men efter den tjugonde orchen har i alla fall min kreativitet sedan länge sinat.

Gerkub

Gelékub
En sak jag tror att en AI skulle kunna klara bra som SL-stöd - generera personliga deteljer för t.ex. en bunt banditer eller orcher, så att de blir mindre generiska. Det är en rätt omfattande kreativ belasting att få mindre viktiga SLP unika, och kraven är inte så där himla höga heller. Jag blir glad om Grugbak har en motvillig respekt för dvärgkrigare, är ovanligt blek för att vara orch och har koppärr i ansiktet, och söker efter sin försvunne pojkvän. Men efter den tjugonde orchen har i alla fall min kreativitet sedan länge sinat.
Men behövs det AI för det? Jag tänker att nån onlinegenerator borde räcka?

Gerkub

Gelékub
Visst, men en AI kommer att vara oerhört mycket bredare och "kreativare", eftersom den kan sätta ihop helt nya saker och inte bara vara en listgenerator.
Fast jag tycker det roliga med tabeller är att man själv tolkar och bestämmer hur de hänger ihop. Som du skriver behöver det inte vara så höga krav, det räcker med liten detalj om det inte är en viktig SLP. Men det hade nog kunnat funka om det hade varit ett spel som är mer datorstyrt i allmänhet.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nästan OT, men kanske tillräckligt nära för att inte behöva en egen tråd.

Varför de som spelar "folk-DnD" inte är så brydda över vad Hasbro hittar på.