Det har inte heller begränsningarna hos en dålig spelledare... För att inte tala om att det är MYCKET mindre rälsat och begränsat än de flesta köpeäventyr jag läst och för den delen väldigt, väldigt många hemmabyggda äventyr jag spelat eller spellett.Eldilon said:I princip kanske de kan göra det, men inte i praktiken. Jag gillar Skyrim. Det är ett mycket bra och stort spel, men det har inte logiken och överraskningsförmågan hos en levande spelledare.
Spelet sköter matten och systemet; jag slipper rulla tärningar och räkna matte utan kan fokusera på att "leva i världen".
Det är det, tror jag, som gör att så många hittar sin "leva-sig-in-i-rollperson-i-en-häftig-värld"-kick i spel som World of Warcraft eller The Secret World. För nog finns det in-characterspelare där! Spelen sköter allt det tråkiga, det går snabbt, ingen behöver vara SL. Visst finns begränsningar i vad man kan göra, men väldigt mycket finns kvar.
Om jag ska vara helt ärlig väljer nog jag hellre ett hyfsat datorspel än en sådär normaldålig SL som envisas med att använda hela systemet och måste bläddra och pilla, där strider tar en timme och man ändå bara tultar runt i nåt jävla grottsystem som inte känns inspirerat...