Nekromanti Rollspel i media igen.

Sodivra

Champion
Jaha, en ny skräckartikel om rollspel.

Följ länken till aftonbladet, eller gå direkt till artikeln.

Låter lite knäppt, men aftonbladet har ju knappast varit så mycket för källkritik.. Men ändå..
Kommentarer?

Morgoth

Swashbuckler
Ah, extremisterna är värst.

Har vi inte låtit dom här rollspelsextremisterna få dra oss mainstreamskökors namn i smutsen lite för länge nu? Vampire-spelare har ju orsakat mycket surr, minst sagt, och nu är det Tribe 8-spelarna som får pressen att dampa efter deras pipa.

Men jag måste säga att det låter som en ganska ordentlig tillställning... något sånt skulle man ju kunna tänka sig att ställa upp på någon dag.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Så några tokstollar har fått tag på en hink blod (kanske grisblod) och haft som rekvisita i något slags flummigt lajv. Allvarligt talat, vad har det med rollspel att göra? Jag får erkänna att jag känner allt mindre och mindre samhörighet med dessa utflippade lajvare och något rollspel tycker jag då klart inte att det är!

/Mikael - som föredrar penna och papper framför hinkar av grisblod

Ackerfors

Alas, your rapids!
DET ÄR JU HEMSKT!!!

Flera av mina bästa vänner var inblandad i det där. Jag försöker att få tag i honom nu men han är väl hos polisen. Förstår inte hur det kunde gå så fel... Jag såg inte att det var så illa... Jag mår riktigt dåligt nu... :gremfrown:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Okej, jag erkänner att jag lät mig luras där ett tag.

Så vem är det som är "polyfem" på tiscali och orkar sätta ihop en fejkad hemsida för Aftonbladet?

/Mikael - behövde några minuter att sansa sig

Sodivra

Champion
Ja, err.. hum.

Först och främst:
Ansvaret för att detta dyker upp på forumet bär naturligtvis jag, eftersom jag lade upp länken på forumet.
Jag kunde ju läsa länken i lugn och ro först.
Så ifall du letar efter en skyldig så är det jag, Oldtimer.

Jag var ju lite osäker på att lägga upp det här, det är rätt busigt - Det handlar ju visserligen om rollspel, även om det är ett skämt, men det var ju ljugandet som kändes tveksamt.

Användare som "trollar" brukar ju inte bemötas gott, och som administratör så har jag ju ett, visserligen inte uttalt men väl underförstått, ansvar för att vara en pålitlig auktoritet.

Så ja, det kändes lite osäkert, men detta var så vansinnigt roligt, iallafall för oss som artikeln baserar sig på, (Vi har inte lekt med grisblod, vi bara spekulerade i hur flummigt det skulle bli om vi försökte laga palt under vår rollspelsvecka) så hoppades jag att andra skulle kunna uppskatta det också.

Tyvärr så har vi det här med kontrovers också, jag vet att både du och åtminstone en forumist till verkligen tog illa upp, och det ber jag väldigt mycket om ursäkt för, det var inte meningen.

Det kanske har blivit ett problem det här, mina busfasoner som admin? Jag har frågat mig för på moderatorforumet, men det är nog säkrast att återigen be om respons på min roll som moderator. Vad som är över gränsen, och hur det känns överhuvudtaget. Frågan är också om denna tråd ska lämnas som den är, låsas eller raderas.

Ni som har åsikter om mig och tråden kan PM:a mig.
Och den som skrev artikeln var Zaphod, men som sagt så tar jag ansvar för att den hamnade här.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: Ja, err.. hum.

Det är jag som gjorde den här efter att jag och några vänner skojade omkring lite häromdagen.
Arvidos här på forumen var en av dem som var med och skojade när den här sidan kom till.

Och nu blev jag mäkta förvånad när Arvid la upp en länk, förmodligen för att testa reaktionerna hos massorna. Det är trots allt ganska fascinerande hur medierna har lyckats få så många saker samlade under begreppet rollspel och sedan kasta skit på allt som kan förknippas med rollspel.

Det här är alltså bara ett enda stort skämt, som jag redan nu har plockat ner från servern. Jag hade ingen aning om att Arvid skulle posta det här, så vi får väl ta på oss eventuell skuld båda två.

Nåväl, hoppas att ingen tog illa upp. (Och om någon från Aftonbladet läser det här - Jag ursäktar mig.)

Rasmus

fusk

Warrior
Re: Ja, err.. hum.

hehe, ifall någon bryr sig om min åsikt tycker jag att det var helt okej och dessutom djävligt roligt :gremlaugh: hehe.
(men kanske informera lite bättre att det är ett skämt? så att ingen tar illa upp menar jag)

Johan K

Gammal & dryg
Länkfel ?

Verkar ju som länken inte funkar....
Skule gjärna vilja läsa den artikelen.

Sodivra

Champion
Å andra sidan..

När du nu har plockat ner den så är det lika bra att jag tar bort länkarna, men det är ju inget som hindrar dig från att lägga upp den igen, och skicka länken till dom som faktiskt vill läsa den efter att ha läst tråden.

DAKRilla

Hero
Samma här [OT]

Dock tycker jag att en av de äkta artiklarna som det länkades till i artikeln var ännu grymmare! 31-åringen är en produkt av den Svenska Drömmen™. Ack så många psykotiska rollpersoner han inspirerar mig till!

"I regret nothing"
- Postal dude

Zaphod_UBBT

Swordsman
Vill ni läsa artikeln?

Tja, du kan låta länkarna vara kvar. Prova dem så förstår du nog varför.

Jag vill nog helst inte sprida det här som det är, i och med att det elakt nog använder Aftonbladets layout. Det är elakt mot Aftonbladet och onekligen ganska dumt att ens lägga upp det öppet på internet av mig. Jag skulle kunna designa om det dock, och lägga i en egen layout. Då skulle innehållet finnas kvar, men elak- och dumheterna med Aftonbladet skulle vara borta.

På det sättet kan alla få läsa den och man får tolka som man vill, men jag kastar inte skit på någon specifik. Om jag gör så kastar jag skit på hela media istället, vilket är mer önskvärt.

Rasmus

Morgoth

Swashbuckler
Tja, öga för öga, säger jag...

Det är väl inte mer än rätt åt dom egentligen?

Mogge - skulle förmodligen ha garvat ännu mer om han inte synat det vid första anblicken. Dessutom fick jag ju ett hedersomnämnande som Z'Brisk furste.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Det är olagligt att slita ut folks ögon

"Det är väl inte mer än rätt åt dom egentligen?"

Det är möjligt, men hur svaret på den frågan än lyder tänker jag inte lägga upp det i Aftonbladets layout.
Jag skulle nämligen gissa att det skulle kunna vara olagligt. Det vore väldigt retsamt om någon riktade lagen mot mig för ett oskyldigt skämt.

Hmmm Jag skulle kunna lägga upp det i en egen layout som sagt. Jag gör nog det, för jag gissar att det är ganska rolig läsning ändå.

Rasmus

Jo gör det. [ANT]

Det är inte roligt att få veta B utan att få veta A...

/BD, lite nyfiekn på vad som får folk att reagera så starkt.

Johan K

Gammal & dryg
Då är vi 2 !

Undrar åxå vad som har skrivit...
fick aldrig nån klarhet i det...

Zaphod_UBBT

Swordsman
Här finns artikeln!

Såja, här är den för allmän beskådan. Den här gången är det inte specifikt Aftonbladet som får dynga i ansiktet, utan alla missvisande medier.

Här finns artikeln.

Rasmus

Re: Här finns artikeln!

Blodet som upphittades i stora mängder i lägenheten är enligt ungdomarna själva grisblod, tänkt att laga blodpalt av. Detta förkastade dock både utredningsansvarige och polisens kriminalpsykolog vid en presskonferens. De menar att det endast är undanflykt.
Haha! Oslagbart!

/BD, fnittrar för sig själv.

Johan K

Gammal & dryg
Ironin dryper, tror jag minsann.... =)

HeHe !!
Det där var ju lite småskoj läsning, eller vad man ska säga.