Nekromanti Rollspel med separata rollpersoner?

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Måns said:
Jo, det är rollpersonen, iaf när jag spelar. Vad vill jag*? Vad är jag* beredd att offra?

Det är min karaktär som gör valet, det är inte jag som spelare som väljer utifrån vad som blir en cool story. Jag* har ju gått in i situationen för att jag* vill något.

Jag förstår hur du menar, men det låter konstigt. Jag känner inte igen det.
Så din rollperson har en lista med konsekvenser i spelvärlden, och väljer mellan dem? Låter som ett intressant rollpersonskoncept =)
Det händer mig ganska ofta att jag IRL tvingas välja mellan olika saker. Konsekvenserna kan jag inte välja, men väl ana. Men valet är mitt för det mesta (förhoppningsvis, om jag slagit minst 7-8 på mitt slag). Menar du att alla situationer du någonsin befinner dig i är helt binära?

Jag förstår inte vad du menar i ditt svar här ovan, men konsekvenser har inget med saken att göra.

Jag kan gå med på att det finns olika typer av inlevelse, men inte att det finns en typ som är objektivt mer inlevelse än en annan. Jag är ganska övertygad om att det är individuellt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Måns said:
Det händer mig ganska ofta att jag IRL tvingas välja mellan olika saker. Konsekvenserna kan jag inte välja, men väl ana. Men valet är mitt för det mesta (förhoppningsvis, om jag slagit minst 7-8 på mitt slag). Menar du att alla situationer du någonsin befinner dig i är helt binära?

Jag förstår inte vad du menar i ditt svar här ovan, men konsekvenser har inget med saken att göra.
Fuck it, jag tyckte jag läst något i AW som jag antingen inbillat mig eller inte hittar nu. Det är inte så viktigt i vilket fall som helst.

Måns said:
Jag kan gå med på att det finns olika typer av inlevelse, men inte att det finns en typ som är objektivt mer inlevelse än en annan. Jag är ganska övertygad om att det är individuellt.
Alltså, mannen: Hur länge har vi diskuterat online? Brukar jag generellt påstå att det jag tycker är "objektivt" nånting? Nä. och det har jag inte gjort här heller.

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Alltså, mannen: Hur länge har vi diskuterat online? Brukar jag generellt påstå att det jag tycker är "objektivt" nånting? Nä. och det har jag inte gjort här heller.
Nä, jag menade egentligen mer det som w176 sa.

Men som sagt, jag förtår din poäng, jag ville bara försvara AW :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
w176 said:
Vad som krävs för upplevelsen djupimmersion är olika och därför kan man inte kalla djupimmersion en spelstil, utan en agenda.
Helt korrekt, och bra skrivet. Jag borde ha lagt in ett extra "för mig" i mitt inlägg =)