Lite förslag: Continuum och Tempora
Ett tidsresespel jag varit sugen på att leta rätt på är
Continuum. Förutom att det verkar vara en intressant värld där rollpersonerna står utanför tidslinjen och kan manipulera den så finns det en del regeltekniska tidsfinesser. Man kan exempelvis få hjälp av framtida jag, men måste då skriva upp det under "Yet", alltså saker som ska inträffa för att inte orsaka paradoxer. Man får sedan senare resa till platsen och hjälpa sig själv.
Ett annat spel som hanterar tidsresor är
Timestream. Det är ett amerikanskt independent-spel av Forge-modell - avskalat, fokuserat och med fokus på att skapa konfliktfyllda berättelser.
GURPS Time Travel har redan nämnts. Boken kan vara bra även om man spelar tidsresor i ett annat system, eftersom den innehåller en massa olika idéer och förslag på olika typer av tidsresesynvinklar.
Det finns ett supplement till d20 som heter
Temporality, men det vet jag inget om. Det verkar ha fått bra betyg, och om du är inne på d20 kanske det är intressant.
Sist, och minst, så skrev jag ett litet dogmaspel 2005 som heter
Tempora (finns även som
pdf med två snajsiga illustrationer ritade i Paint). Rollpersonerna är agenter från företaget Spacetime som skickas bakåt i tiden på uppdrag att ändra historien. Men det går sällan som de har tänkt sig, och spelarna och SL hjälps åt att berätta hur historien och nutiden förvrids. Om du testar det så måste du berätta!