Nu ska vi spela lite mer av "Through the Breach" och Coriolis och precis innan spelade vi rätt mycket Järn så jag känner mig rätt nöjd. Och spel förresten, jag är nog mer sugen på kampanjer. Som regelsystem tycker jag att det funkar bra med d20 eller om man så vill typ MÅ0- eller Järn-hack.
Men jag skulle vilja spela följande kampanjer:
En Blade Runner-möter-Aliens-och blir ihop med Kult-kampanj där metaplotten är att man sakta men säkert inser att det finns Riktig Ondska (Trademark) som sakta håller på att etablera sig. Megastäder, flygande bilar, regn, hårda ninja-fajter, cyborg, biomodifierade varelser, förtryckta mutanter, megakorporationer.
Hård realistisk spion/agentkampanj a la "Tinker Tailor Soldier Spy", men där man mer inriktar sig på det operativa. Gärna 1950/60-tal. Mycket konspirationer och "vem kan man lita på?". Kan också spelas i nutid, med extra mycket konspirationsinslag där rp är inhyrda att hjälpa nå obskyr lokalavdelning av en europeisk säkerhetstjänst, men där det visar sig att deras egentliga uppdragsgivare är någon helt annan.
Ett "Utomjordingarna Anfaller"-spel (och nu måste vi använda d20 Modern!!!!1!!) som börjar med att rp är enfaldiga bassar på nån avlägsen militärbas och sakta men säkert gör en mödosam klassisk protagonistvandring, där de utvecklas (får feats, hittar alien-teknologi, mm) och samtidigt gör allt för att ta tillbaka jorden från rymdvarelserna. Asså, den här kampanjen funkar ju ASBRA med d20 Modern (eller tvärtom) så jag hoppas verkligen nångång att få möta likasinnade som vill levla upp fumlande Texasslynglingar och apatiska tonåringar från mellanvästern som tagit värvning bara för att de inte duger till annat men som till slut räddar hela fakkin' världen! Rutnät och AoO. Resurshantering. Små uppdrag från en bas som går ut på att skaffa kunskap om rymdvarelserna, deras teknik, föremål och farkoster, över spaningsuppdrag, små kontrabandsinsatser, regelrätta strider – men också massa internt gegga när rp inser att rymdvarelserna har infiltrerat människornas armé.
Plus att man får rädda presidenten några gånger.
----
Och så förstås: Metalopol. Worldjumping i virtuella världar. En metaplott som rp faktiskt får lösa till slut.