Nekromanti rollspel.nus finansiering

CGH

Warrior
Ett stort negativt agumentet mot en medlemsavgift är att antalet nya användare kommer att sjunka snabbt. Få vill betala för något som de inte riktigt vet om det är bra eller de fått in vanan för.

Basenanji

Postd20modernist
Stor Uggla Hyser Stor Optimism!

Bäste uggla!

Jag önskar att jag smittas av din positiva och optimistiska syn på praktiska arbetsuppgifter som är obetalda.

Min erfarenhet är att dylika trots allt inte är av oändlig art.
Isåfall hade vi haft Vattenfestival i år.

Vi har inte haft någon Vattenfestival i år. Möjligtvis kan man räkna Pride-festivalen som en sorts spännande arvtagare till den förstnämnda men på en Vattenfestival hade man inte haft Reinfeld som invigningstalare, jag lovar!...

Det jag sätter mitt hopp till är att alla, efter bästa förmåga, sponsrar rollspel.nu! På så sätt slipper vi betalavgifter och de som sliter för att vi ska ha kul kan känna sig mer, vad ska vi säga, materialistiskt uppskattade.

Vänligen,
Basenanji, också kallad Ser Fara i Framtid

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Stor Uggla Hyser Stor Optimism!

Jag, och jag kan ju bara tala för mig, hade gärna ställt upp och betalat en slant, men som någon sade tidigare så finns det de som inte kan betala av en eller annan anledning. Jag tillhör den gruppen som kallas "studerande utan någon som helst inkomst" och det säger sig själv att jag inte kan betala några pengar förrän min ekonomi är 1. min, 2. god. Först när en av dessa båda gäller kommer jag betala in pengar.

Därför tycker jag att det är bra att det är som det är nu. Rika(?), tappra själar har donerat pengar för att servern ska hottas upp och sidan ska gå runt. Jag ska betala när jag kan, tills dess hoppas jag att ni andra gör så gått ni kan.

På så sätt slipper vi betalavgifter och de som sliter för att vi ska ha kul kan känna sig mer, vad ska vi säga, materialistiskt uppskattade.

Vad jag vet så är sidan helt idiell vilket innebär att även om vi/ni/du/jag donerar så är det inget som går till de som arbetar utan allt går till prylar så att allt funkar vilket innebär att inte bara redaktörer vinner på det utan alla som besöker sidan.

Tiamel

Veteran
Ett stort negativt agumentet mot en medlemsavgift är att antalet nya användare kommer att sjunka snabbt.

Däri ligger helt klart den största nackdelen och inte bara där utan även att man tar en eventuell risk att förlora många etablerade forumanvändare.

Få vill betala för något som de inte riktigt vet om det är bra eller de fått in vanan för.

Fast om man börjar ta ut en avgift kanske man måste börja tänka på forumet på ett litet annat sätt än man gör idag. Verksamheten kommer då att drivas i något slags kommersiellt syfte. Det kan då mycket väl tänkas att man gör reklam för forumet, har gratis provveckor eller liknande. Alla produkter och tjänster har ju någon gång varit nya på marknaden och trots att folk inte vetat riktigt vad de är, om de är bra eller fått in vana för dem så säljer dem...

Personligen har jag dock efter den diskussion som hållits dragit slutsatsen att en obligatorisk avgift med stor risk skulle innebära mer problem än nytta. Däremot anser jag fortfarande att man kan tydliggöra lite bättre att sidan endast hålls uppe genom användarnas bidrag och är beroende av dessa. Förhoppningsvis skulle det innebära att fler skänkte en liten slant.

/Paulus - som nu blir utan dator i två långa veckor...

Troberg

Sinister eater
Re: Pengar får världen att gå runt...

Jag är lite stressad nu men skulle vilja nämna att jag tycker det är självklart att sponsra forumet, nu när man kan!

Jag är faktiskt förvånad över att andra inte gör det i den utsträckning som jag trodde att man skulle...
Jag håller med, är man här mycket är sponsring självklart. Själv har jag inte kommit till skott än, mest därför att min ekonomi ett tag förpestats av andra utgifter, men det kommer.

Eksem

Champion
Vattenfestivalen OT

"Isåfall hade vi haft Vattenfestival i år. "

Hemska tanke!

Vattenfestivalen gick under för att folk upptäckte att det inte är så jävla coolt att dricka öl ur plastmuggar och käka langos som legat på gatan.

/Eksem, fick visserligen se Sonic Youth

Troberg

Sinister eater
Re: Vattenfestivalen OT

Vattenfestivalen gick under för att folk upptäckte att det inte är så jävla coolt att dricka öl ur plastmuggar och käka langos som legat på gatan.
Och för att den gick från att vara en folkfest till att vara en sponsorfest.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Vattenfestivalen OT

när skall vi i gbg inse detta med? hehe
looptroop spelar idag tjugo över elva men dit vill inte jag för jag skall till sveriges största turistattraktion imorgon så jag kommer inte orka det...

Netfeed

Swashbuckler

Jag håller med, är man här mycket är sponsring självklart. Själv har jag inte kommit till skott än, mest därför att min ekonomi ett tag förpestats av andra utgifter, men det kommer.

för mig beror det på paypal, suck...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ingen blir rik på rollspel

""Nä- nu orkar inte jag längre att arbeta gratis för andra. Nu skiter jag i det här och tar ett juste jobb på Ericsson istället!" så förstår jag dem..."

Tja, jag betvivlar att någon sysslar med forumskötsel på heltid. Snarare är det en fritidssysselsättning, och en tidskrävande sådan dessutom. Men så länge entusiasmen består och forumen fortsätter att hålla den höga klass som de hittills har gjort så tror jag inte att det är någon fara. www.rollspel.nu står och faller inte heller med enskilda administratörer så om någon känner för att ta semester eller göra ett uppbehåll så går det säkert också att lösa. Redan idag finns det ju administratörer som inte är särskilt aktiva utan att sidans kvalité har påverkats.

Insignia

Swashbuckler

"för mig beror det på paypal"

På vilket sätt beror det på PayPal? Vad har PayPal gjort dig för ont?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"På vilket sätt beror det på PayPal? Vad har PayPal gjort dig för ont? "

Har du inte hört att de piskar sina användare med rostig taggtråd? Sådant kan man väl inte stödja? :gremsmile:

Själv har jag lyckats med konststycket att få mitt kontokort bannat därifrån. Ack, så enkelt det vore om Gardener bodde här i Linköping så jag kunde ge honom pengarna direkt i handen.

Insignia

Swashbuckler
Varning för mantra

Man behöver inget kontokort.

:gremcool:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Eph

Men kontot som mitt kort är knutet till går inte att använda på PayPal. Nöjd nu? :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Och ett till

Man behöver inget konto.

Man behöver inget konto.

Man behöver inget konto.

:gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Men hur går det då...

...med mitt människovärde? Blir jag inte en dålig människa om jag inte köper tillräckligt med hemelektronik?

Fast egentligen så har pengarna gått till att måla lite på huset och en skada på min bil (körde in i ett hagelväder som slog sänder lacken på vingen...). <font size="1"> och fyra hårddiskar </font size>