Nekromanti Rollspel.nu's skrivarcirkel II

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Tema November: Livet efter...

Här kommer då mitt bidrag till månadens tema. Återigen en Leviathan-text och denna gången heter den "Tiden läker alla sår?".

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler

Jag skall fixa in en text på det här temat med. Har lite idéer. Måste bara fixa en krönika först.

/Ulfgeir

Vimes

Sillkung

Rymdhamster said:
Japp, ett till lite så där småkonstigt tema.

Livet efter...

...ja vaddå? Jag tänkte att det borde vara tillräckligt öppet för att kunna passa in precis vad som helst. Lycka till!
Alright.

Jag hittade ett gammalt utkast till vad som nog var tänkt att bli en långnovell. Jag tyckte att det såg ganska kul ut, och det andra kapitlet passade temat. Så jag redigerade det en del och lägger upp det här. Är det något att fortsätta med eller är det tillbaka till skrivbordslådan? :gremsmile:

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler

Intressant text, men det känns tyvärr som om den saknar en del kontext. Nu har jag ju hyfsad koll på Leviathan eftersom jag korrat delar, men just den här texten känns som den inte är självständig.

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler

Det finns potential för något att fortsätta med, men den behöver nog rätt mycket mer redigering. Jag gillade verkligen inte de korthuggna meningarna i början, det var liksom bara ord som staplats på varandra. Däremot i slutet av texten när Lars börjar ifrågasätta, då flyter språket på mycket bättre. Tror att den skulle må bra av att fortsättas därefter.

/Ulfgeir