Du vet redan vad jag tycker, tror jag.Nässe said:Själv tycker jag, som jag redan sagt, att spelvärldsinfo blir verkligt, sant och orubbligt då det läggs på spelbordet. Innan dess är det potentiellt kul material, inget mer.
Alltså, förutsatt att SL håller sina ändringar hemliga så jag inte ser dem, så kan jag varken säga bu eller bä.
Men skulle det visa sig att hela metaplotten till Lost hittades på allt eftersom, och det inte alls fanns nån plan redan från början, och all den tid jag spenderat på att försöka luska ut koder och hemligheter varit meningslösa, så skulle jag retroaktivt sänka serien från en femma till en etta.
Som spelare vill jag känna att mina ansträngningar spelar roll. Åtminstone de mentala. Sätts jag på att undersöka ett mord, då ska SL fanimig redan från början veta vem mördaren är. Eller ljuga för mig under resten av tiden vi umgås.
Som SL tycker jag om att ha saker förberedda, och ogillar att ändra på etablerade saker även om det ändringarna gäller inte presenterats. Det är faktiskt det jag tycker är roligast som SL; att planera och komma på finurliga problem och mysterier. Och för mig går problem/mysterier sönder om man medan man löser dem ändrar på lösningen.