Söker spelgrupp Rollspel Värmland?

citydin

Veteran
Hej! Det här forumet dök upp när jag försökte googla mig till ett svar så tänkte att jag registrerar mig och frågar här :)

Jag flyttade till Värmland precis innan pandemin (rip) och har sedan varit upptagen så har inte riktigt haft möjlighet att skaffa vänner i området. Spelade mycket rollspel med mina vänner där jag bodde innan och saknar det rätt mycket nu, det är ett kul sätt att umgås på och har inte spelat på rätt länge nu. Tänkte att om jag hittar en grupp så får jag både spelare och vänner kanske? :)

Har spelat mest NWoD och homebrews, men även lite olika one-offs här och där. Är öppen för det mesta!

Har möjlighet att ta mig lite varsomhelst men bekvämast vore Karlstad, Sunne, Hagfors trakten :)

Hej!
Jag är en arkaisk rollspelare som bor i Munkfors. Under en längre tid har jag varit på jakt efter spelare som skulle vilja spela Tunnels and Trolls med mig som spelledare, alternativt äldre versioner av d&d, eller spel som bygger på d6-system. Jag kan även tänka mig att testa på vilka spel som helst som spelare. Det finns en spelgrupp i byn , men de vill bara spela brädspel, så det skulle vara kul att hitta någon som vill spela rollspel.
Munkfors ligger liksom i mellan Hagfors, Sunne och Karlstad så det vore väl en bra triangulering?
Allt gott och jag hoppas att du kommer hitta någon att spela!

Advermonat

Veteran
Hej! Jag är nyinflyttad i Karlstad och söker också rollspelare i närheten. I gamla hemstaden Åmål har jag en aktiv grupp där jag spelleder Coriolis, dock blir det ganska långt mellan träffarna. Coriolis är ett av favoritspelen, och övriga favoriter är Shadows Of Esteren, Drakar Och Demoner 6/Trudvang, Fading Suns, Earthdawn och Nordiska Väsen. Att reglerna är väldigt enkla och tar lite utrymme är en viktig sak för mig. Det jag gillar mest med rollspel är den gemensamma inlevelsen i en fantasivärld, med fokus på stämningsfulla scener och karaktärsgestaltning. Action och strid är alltså mindre intressant, men helt okej i liten mängd. Jag föredrar i övrigt en ganska lättsam inställning till rollspel där glädjen i den sociala samvaron är det centrala. Skriv gärna här eller i privat meddelande om ni kan tänka er att ses i Karlstad för rollspelande någon gång. :)

Lucarelli

Veteran
Jag är ännu en värmlänning som letar grupp. Nuförtiden blir det lilla jag spelar digitalt, vilket väl är ok, men jag skulle gärna spela på riktigt också, jag har saknat det. Jag bor i Hagfors och kan väl ta mig till mer eller mindre vilket ställe som helst inom länet så länge som det går buss dit.
Det jag spelat mest genom åren är D&D3.5, men jag skulle föredra att spela något som INTE är Dungeons & Dragons (Biblotikarie-Lichens "äldre versioner av d&d" skulle kunna funka för mig om det är frågan om upplagor som är äldre än third edition.) Min inställning till rollspel liknar väl Advermonat här ovans, men jag betraktar mig som ganska flexibel.

EDIT: Jag ska redogöra lite mer utförligt för vad jag är bekant med.

Har spelat: D&D3.5, D&D5e, Mutant 2089/Nya Mutant, Drakar och Demoner 6 (tror det är sexan det är frågan om, spelade det på högstadiet.)

Har en viss bekantskap med/har böcker till: KULT Divinity Lost, Nordiska Väsen, CoC Sverige, Svärdets Sång, Symbaroum, Mörk Borg, Blade Runner, Alien, The One Ring 2e, Dark Souls, Chock - åter från graven, Utan Frid, Barkhäxan.

Last edited:
Jag är ännu en värmlänning som letar grupp. Nuförtiden blir det lilla jag spelar digitalt, vilket väl är ok, men jag skulle gärna spela på riktigt också, jag har saknat det. Jag bor i Hagfors och kan väl ta mig till mer eller mindre vilket ställe som helst inom länet så länge som det går buss dit.
Det jag spelat mest genom åren är D&D3.5, men jag skulle föredra att spela något som INTE är Dungeons & Dragons (Biblotikarie-Lichens "äldre versioner av d&d" skulle kunna funka för mig om det är frågan om upplagor som är äldre än third edition.) Min inställning till rollspel liknar väl Advermonat här ovans, men jag betraktar mig som ganska flexibel.

EDIT: Jag ska redogöra lite mer utförligt för vad jag är bekant med.

Har spelat: D&D3.5, D&D5e, Mutant 2089/Nya Mutant, Drakar och Demoner 6 (tror det är sexan det är frågan om, spelade det på högstadiet.)

Har en viss bekantskap med/har böcker till: KULT Divinity Lost, Nordiska Väsen, CoC Sverige, Svärdets Sång, Symbaroum, Mörk Borg, Blade Runner, Alien, The One Ring 2e, Dark Souls, Chock - åter från graven, Utan Frid, Barkhäxan.
Hej Lucareli! Hagfors är ju inte så långt från Munkfors, så det borde väl kunna gå att ordna något tycker jag. Var spelar du något i Hagfors, och i sådant fall var? Jag arbetar på biblioteket i Munkfors, och vi vill gärna ha aktiviteter här, så om det skulle passa dig kan vi spela på biblioteket, under dess öppettider. Man kan även spela i ABF's lokaler i centrum. Jag kan tänka mig att testa d&d 3.5 som spelare. Min filosofi är att spelandet skall vara ganska lättsamt och kul, med fokus på problemlösning och spelarens skicklighet, inte främst rollfigurens.
Ok allt gott! The Lich

Lucarelli

Veteran
Hej Lucareli! Hagfors är ju inte så långt från Munkfors, så det borde väl kunna gå att ordna något tycker jag. Var spelar du något i Hagfors, och i sådant fall var? Jag arbetar på biblioteket i Munkfors, och vi vill gärna ha aktiviteter här, så om det skulle passa dig kan vi spela på biblioteket, under dess öppettider. Man kan även spela i ABF's lokaler i centrum. Jag kan tänka mig att testa d&d 3.5 som spelare. Min filosofi är att spelandet skall vara ganska lättsamt och kul, med fokus på problemlösning och spelarens skicklighet, inte främst rollfigurens.
Ok allt gott! The Lich
Åka till Munkfors bör passa för mig rent praktiskt. De (få) gånger jag spelar IRL i Hagfors så blir det med kompisar i min lägenhet (det blir dock för sällan för min smak, eftersom en av spelarna inte bor i länet och det hela blir avhängigt att han hälsar på .) Att spela på biblioteket funkar, säkert annan lokal också.
Vad gäller D&D3.5 så antar jag att jag inte skulle vägra, men du hade gärna kört 2nd edition eller, om jag tolkar ditt första inlägg rätt? Skulle inte ha något emot att spela det, om det är ett system du kan. Tunnels and Trolls har jag nog aldrig hört talas om ens, men jag kan testa det också.

Vi är ju dock bara två, du och jag - Advermonat och citydin, är ni intresserad av att försöka koka ihop något?

Advermonat

Veteran
Kul att denna tråd verkar kunna leda till Värmlandskontakter! För min del är det dock så att jag redan reser omkring en hel del på helger, bland annat till vänner på andra orter där det spelas rollspel och brädspel. Så det jag söker i detta fall är folk som bor nära, där man snabbt och enkelt kan ses hemma hos varandra för en rollspelskväll, även på en vardag. Cykelavstånd alltså, vilket för mig betyder inom Karlstad. :) Sen är jag inte särskilt intresserad av D&D, T&T och liknande spel ska erkännas, lite för mycket action/strid/monster för min smak, åtminstone om man följer grundkoncepten.