Är en allsysslare, främst för att jag har svårt att definiera vad jag
verkligen vill göra (...jag väntar fortfarande på svaret).
Jag pysslar med datorer, men aldrig som ett självändamål. Jag borde ha programmering som hobby, men har det inte, eftersom det är trist att göra på fritiden. Så datorn är ett verktyg, inget konstverk. Jag försökte visserligen sparka igång en Linux-server nyss men stöp på USB-modemet, så datorer får f-n hålla sig borta från mig nu framöver.
Musik kan vara fantastiskt att bara lyssna på, men det är ganska sällan jag kommer in på rätt humör för det. Musik kan dock fortfarande vara oerhört fascinerande...
Film är ett stort intresse men det tillåts inte uppta så vansinnigt mycket tid. Jag har inte så mkt till övers för vare sig kultfilmer, asiatiska filmer eller liknande utan gillar visuella och skådespelarmässiga underverk som Magnolia, The Thin Red Line, Requiem for a dream, etc. Jag minns dessvärre aldrig de riktigt bra filmerna
Läser gör jag sällan men jag har en passion för faktaböcker om diverse små och stora saker. Är för det mesta för snål för att köpa dem nya dock utan förlitar mig att jag kan sno dem från släktingar.
Heminredning är intressant, men jag är kass på det och brukar mest lägga ned mig på att planera vad jag ska köpa in, men aldrig komma längre....(5 l terrakottafärg, våtrumsspackel, epoxystenmassa...).
Jag brukar få många reprimander för min dragning åt att, under utvalda tidsperioder, titta på såpor som Bachelor, Joe Millionare, Fame Factory etc. För tillfället är jag dock "clean". DiscoveryMix går dock nästan alltid hem (är det inte irriterande att de inte visar dygner runt??). Scrapheap, Thunder Racing och halva dokumentärer om världskrigen är trevliga.
Jag spelar bara högkvalitativa dataspel och bara under utvalda korta perioder. Max Payne, Half-life, Mafia, GTA3: Vice city, etc är underbara men ack så korta. Har en liten sjuklig passion för NHL-spelen också, men det är så långt mitt sportintresse sträcker sig.
Men det är bara min fritid, och jag har inte så vansinnigt mycket av den varan. Läser till ingenjör på Chalmers, plus extrakurser på Chalmers plus Historia A (snart klar). Om jag bara kunde hade jag läst hälften av GU:s kurser (lingivistik, antropologi, religonsvetenskap, antikens samhällsliv, filmkunskap, etc, etc, etc).
Just det...det är ganska kul att betala räkningar också... det är nog mitt ordningssinne. Mjölk är också gott.
Projekt:
Skriva klart Neotech America
Läsa min studielitteratur i Latin
Programmera en språkverkstad
Skriva mer på världen Leom
Få upp nya NoGo
Slipa och lacka om golven
Ta MC-kort
/RipperDoc