Organ said:Jag är lite förvånad över att ingen nämnt Dark Heresy ännu. Jag skulle utan tvekan slänga upp den på förstaplatsen vad gäller coolast och bäst beskriven spelvärld. Dessutom skulle den även nog kvala in som, kanske inte nödvändigtvis vinnare men i alla fall i topp tre, i kategorin snyggaste spel. Hade det haft ett bättre regelsystem skulle det utan tvekan även kammat hem högsta vinsten i kategorin "bästa spel".
Inga bilder på vardagliga miljöer, nästan inga som skulle kunna avbilda låglevelkaraktärer, inga på vanligt folk eller annat som torde vara centralt och vanligt i många kampanjer.
Är du samma Arfert som den som illustrerade Ragnarök?Arfert said:..det där är ett vanligt problem i rollspel överhuvudtaget.
Misstänkte det.. Det var inte meningen att jävlas, men det fanns en gnutta ironi i det hela jag inte kunde motstå.Arfert said:Indeed I am.
Jo - det är väl ganska uppenbart så här i efterhand med NyaMutant/MutantRymd som facit.Arfert said:Tja, bilderna ill Hindenburg är ju precis så Äventyrsspel (åtminstone de jag talade med) uppfattade Mutant just då. ...dvs som ett rent actionspel med tuffa vapen, kevlar och grejer, blandat med hockeyklubbor som stridsklubbor och vägsskyltar som sköldar. Och zoner med muterade moster. Järnringens vision går mer mot det ursprungliga, kanske.
Hahaha!Dnalor said:Årets sämsta koll: Dnalor
"Solar system, är det nåt science fiction?"
krank said:Årets spel:
Öh, D&D4e är ju kukbra, men