Nekromanti Rollspels-trivia! [kul grej] :o)

zuntona

Swordsman
Re: Lätt som en plätt

Synd att skuggvarg lämna oss. Mina kunskaper är bristande när det gäller specefika rollspel. (Har inte spelat så länge att jag hunnit spela många.) :gremfrown:

Sodivra

Champion
Sant, faktiskt..

Det har blivit rätt många dösnack-trådar på sistone.. Kan man ana en trend? Spännande, spännande..

Snow

Swashbuckler
Re: Lätt som en plätt

Hon heter tuva... och nu undrar jag i vilket äventyr man kan hitta Assar besvärjaren?

Berserk

Warrior
Re: Sant, faktiskt..

Kanske det, och det faktum att trådarna växer sig stora måste ju tyda på att de faktiskt är rätt populära!? :gremsmirk:

Ett eget trams-forum skulle ändå kunna var helt på sin plats.

Balderk

Swashbuckler
Re: [kul grej]

Det problemet löser du enkelt! Du går in på kontrollpanelen och ändrar antalet trådar du visar per sida! Vips! Inget problem längre!

/Jonas, gillar trådar märkta [kul grej] och [tramseri]

Krille

Super Moderator
Rätt! Nästa fråga

I vilket rollspel spelar man en skådespelare i en B-skräckis, där filmen är lika med äventyret?

Storuggla

Champion
Re: Rätt! Nästa fråga

Call of Cthulhu? Vet inte, men har för mig att jag sett något som kanske passade... "Blood Brothers" eller vad det nu hette?

Storuggla, tokgissar

Balderk

Swashbuckler

Har inte den trenden funnits rätt länge? Från och till för visso....[color:\\"green\\"] rollspelsriksdagen [/color] var väl ett utmärkt exempel på en sådan?

Sen vem det nu var som önskade ett tramseri forum, det skulle inte funka... det mesta tramseriet sker ju i redan befintliga trådar som startar seriösa, men oseriösa diskussioner tar över handen... och tråden blir OT, ska den då flyttas till tramseri forumet, där den inte har någon chans att nånsin bli seriös, och den som startar den får inga vettiga svar... hmm, det går int... sen skulle aldrig redaktionen starta ett sånt forum... den här sidan vill vara så seriös som möjligt (förutsätter jag) och då är det väldigt onödigt att uppmuntra tramserier med ett eget forum...

/Jonas, ojojoj, det där lät nästan för seriöst! :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se

Kanske det, och det faktum att trådarna växer sig stora måste ju tyda på att de faktiskt är rätt populära!?:gremsmirk:

Nja, det beror snarare på att alla kan svara på frågan "Hur lång är du?", men inte på frågan "Hur fungerar Called Shots i Feng Shui?" eller vad som helst... :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Tadaa! Nästa fråga!

Vilket rollspel bygger på serierna "Birthright" och "Erma Felna, EDF" av Steve Galacci?

Krille

Super Moderator
Wee!

Fast tanken är väl att den som svarar rätt ska fortsätta med en ny fråga.

Nåja, vi tar en till och hoppas att någon fattar galoppen den här gången:

På vilket sätt kan man uttyda att Krister Sundelin gillar Babylon 5, genom att studera modulen Alver från Neogames?

Morgoth

Swashbuckler
Haha! Nu ska ni få er en kluring!

Och då menar jag riktig kluring. Vem är författaren av Bastions Confessions och Junipers Journals? Och vilka kommersiella produkter har denne skapat?