Jo, det var en bra poäng! (NT)
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Metallica var ett bra metalband en gång i tiden. Sedan blev dom kända och fick spela i VoxPop. Detta ledde till att de fick börja spela VoxPopmetal för att slå stort. Musiken blev mer mainstream för att så många som möjligt skulle lyssna (och konsumera).Sen en liten urspårning / metaphor kring ämnet - för det slog mig att många personer har just samma tankar kring just musikartister/grupper. I början finns det ett litet garageband som spelar för sina "fans" (dvs föräldrarna, den irriterade grannen, vännerna och kanske någon gång på "Pop i Sommar" (Nässjöfenomen). Därefter växer bandet och blir småkända och har en skara trogna fans. Man ger ut en CD och säljer den hårt på "Festivalsommar i Sverige" i samband med sitt uppträdande där. Slutligen hamnar gruppens låtar i radio och P3 som mördar varje låt genom att spela den minst 2 gånger per timme. Då kommer gnället - "Gruppen var bättre förr innan de blev kommersiella." Bullshit! För det var hit gruppen verkligen ville komma och de lyckades och de kan förhoppningsvis glädja många fler personer med sin musik framöver. Sen är det ju inte säkert att alla gillar samtliga låtar på en CD-skiva som ges ut. Det tror jag ingen gör...
Vi programmerare håller med.Vi typografer anser nog att »Wizards of the Coast« är tjugo tecken. Sjutton bokstäver men tjugo tecken.
Ooh .... vi snackar bessewissern som inte tycker att han får tillräckligt med utrymme i den franska televisionen. Kulturkoftan som tror att han är så mycket smartare än andra för att kunna lyssna på vad de har att säga.... Jag drömmer fortfarande mardrömmar om hans bok som vi hade som kurslitteratur.Jag skulle också kunna gå in på Pierre Bourdieus sociala teorier, men vi skall bespara forumet detta...