Re: Målgrupp och ett koncept, nay ett MANIFEST!
Ett annat inlägg:
Alltså här gnäller du om att du inte får nåra bra svar och sedan, när jag ger dig ett kommenterar du det inte ens! Vad är det för fasoner egentligen?
Äh. Du är ju bara 18 år. Jag, som 26-åring, tycker att det är mycket lättare att prata med folk i min egen åldersgrupp.. Du får ursäkta mig. Dessutom blev jag så matt när du föreslog att JAG skulle fixa det här..
Men idén låter lovande, gäller bara att ordna finasiering som lär kosta en del i alla fall... Det kommer ju vara kostnader för de som tillverkar dem, särskilt kanske layout som nog är ganska viktigt, jag menar, har inte boxarna coola framsidor så kommer de inte sälja...
Tja, visst kommer det att kosta, men sådana här produkter ska man ju tjäna pengar på, omöjligt kan det ju knappast vara? Däremot så kan man få en skjuts på vägen med reklam. Iofs, dom som gör dessa boxar kanske gärna vill komplettera med ett eget universalsystem, typ en omvandling från boxarna (Som alla har en egen spelvärld) till rollspel, ett universellt system då. Det skulle nog funka rätt bra, och det tror jag på.. "Ta dina äventyrsboxar till nästa nivå.. Ta med dina äventyrare på ett äventyr där bara fantasin sätter gränserna!" eller nåt. Men som sagt: Då är man nog inte så sugen på att göra reklam för sina konkurrenter.
Hade du tänkt dig detta som något miniprojekt eller? liksom att försöka göra det själv eller nått? Eller hade du tänkt dig försöka få ett företag att nappa... Så seriöst är det väl iofs inte än... Men någon måste ta på sig ansvaret till att få in fler ungar i hobbyn, och det här lät ganska lovande... Även om det nog inte tilltalar folk som tvåsiffrigt än... tror att 7-9 vore en ganska bra målgrupp...
Ja, eftersom jag trots allt är 26 år, som sagt, så borde det väl inte vara något direkt problem för mig.. Men jag håller på att skriva en avhandling om koprosociologi, och är rätt upptagen just nu.