Nekromanti Rollspelskonstruktörsäventyrsutmaning?

Mask_UBBT

Hero
Ah, korsproduktion![ant]

Ok, då ber jag om ursäkt för att jag missförstod din baktanke, jag hakade upp mig på "Västmark enligt Anders Blixt skulle vara intressant".

/Mask

Feliath

Swashbuckler
Some Entirely Off-Topic Refutations

Staden har ju absolut inte mycket till regler att skylta med
Två i princip kompletta regelsystem och rykten om fler tycker inte jag kan rankas som "absolut inte mycket". Och jag vill notera att för mig personligen är Quan'talis system baserat på 3t10 en av de viktigaste delarna av Staden och ett av dess stora definierande drag. Att mena att de är ditslängda som en eftertanke för att kvalificera projektet som ett rollspel känns helt snedvridet.
Det må vara att vi för närvarande bara har det ena (mycket kortare) systemet i en "färdig" officiell version, men det är ju av helt andra skäl än dess betydelse för spelet. Och det gamla dokumentet med 30-reglerna finns kvar att få tag på i RTF-format här på Makarforumet, med en snajdig sökning. (Jag orkar inte länka till det nu, men jag har gjort det nyligen på Staden-forumet, så eventuella intressenter som misslyckas med sitt Search-slag kan kolla där.)

Staden bygger stort på sitt koncept, men regelsystemen är en integral del av det konceptet (som är större än bara miljön, glöm inte det).

/Feliath - fanboy :zeppelinare:

Mask_UBBT

Hero
Irrelevant ordbajseri

"Två i princip kompletta regelsystem och rykten om fler tycker inte jag kan rankas som "absolut inte mycket". "

Så du hävdar alltså att staden är regeltungt?

"Staden bygger stort på sitt koncept, men regelsystemen är en integral del av det konceptet "

Så vad är skillnaden på rollspelet staden och stadens rollspelskoncept?

Medan koncept är tanken på hur det ska spelas, alltså själva idén bakom spelet så är väl reglerna, på en höjd, ett verkställande av detta. Jag hävdar inte att reglerna inte är igenomtänkta, men ett koncept definierar jag som en bärande idé, och där anser jag faktiskt att stadens regler inte är en del av stadens sådana.

Men nu gör vi ingen disskussion av det här.

/Mask

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: Crappu...

"Exakt vad är det du menar med generell uppdatering?"

Ungefär det som du skrev i Krilles hets-tråd nu nyligen. Jag hade missat att du skrev i den tråden, men nu när jag har läst ditt inlägg där är jag uppdaterad på det jag ville veta, ungefär.

Säg till om det händer något banbrytande!

Rasmus

DragonLord

Warrior
Re: Rollspelskonstruktörsäventyrsutmaning? [ANT]

ANT = nästAn iNgen Text :gremgrin:

Detta vore helt klart en störtskön idé, om man frågar mig. Ska hålla det i åtanke när Grå Tider närmar sig färdigt skick.

Pontus, gillar helt enkelt idén...

entomophobiac

Low Prep High Play
Väldigt bra idé

Mycket, mycket bra idé. Jag själv kommer inte kunna vara delaktig för tillfället, eftersom jag varken har tid eller ens ett färdigt projekt att visa upp just nu. Men det är en väldigt bra idé.

Mer sådant.

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Halvmesyr

Jag håller nog med Krille här, trots att det tar emot av principiella skäl :gremwink:

Faktum är att ska det göras - varför inte göra det ordentligt?

Dessutom, visst vill väl du ha med din spelvärld - ditt material - i det äventyr som den andre skriver? Varför då inte göra samma tjänst tillbaka?

Så, nä, lika bra att faktiskt anstränga sig en aning.

sockerpappan

Veteran
Scenariokonstruktörsutmaning

en utmärkt ide som jag med säkerhet skulle gå i gång på om jag inte hade så mycket andra scenarion på gång. Fast å andra sidan så känner jag mig lite negativ i dag och även att det är lite pastichvarning, visst eftersom man får en chans att skriva helt själv så kan man ju uttrycka sina egna tankar men samtidigt så hamnar de ju i en ramsetting som kan vara begränsande. Men det är en bra idé, jag skulle gärna skriva något till Ex: M:UA men jag har ju egentligen inget eget system att representera. Att bara låta någon annan skriva systemlöst medan jag själv får ganska kraftiga begränsningar på setting och miljö verkar lite orättvist... Kanske man kan be om en remix av något man själv skrivit, att milöerna och ev. personerna återanvänds med med en alternativ story?