När man tänker efter så finns det ju en enormt massa rollspel därute i världen som låter en spela i alla möjliga sorters olika historiska epoker och då räknar man ju ändå inte alla fantasy och sci-fi spel.
Men finns det någon historisk epok som det inte skrivits ett rollspel till?
Visst, det finns universella system som GRUPS och Savage Worlds och man kan ju alltid modda ett eget system från något annat rollspel, men de räknas inte.
Endas rollspel som är skrivna för en viss epok som Western eller En Garde men även spel som Victoriana, Dresden Flies eller the Keberos Club mfl. räknas.
Dock specifik moduler som endast använder ett existerande regelsystem är okej, såsom ett AW hack eller Mythic Britain till Runequest.
Så här är min utmaning till er.
Kan ni komma på en historisk epok som det inte har skrivets ett rollspel för eller ännu svårare, komma på ett rollspel för en föreslagen epok?
Här är en epok som jag inte känner till något rollspel om.
Hundraåriga kriget.
Men finns det någon historisk epok som det inte skrivits ett rollspel till?
Visst, det finns universella system som GRUPS och Savage Worlds och man kan ju alltid modda ett eget system från något annat rollspel, men de räknas inte.
Endas rollspel som är skrivna för en viss epok som Western eller En Garde men även spel som Victoriana, Dresden Flies eller the Keberos Club mfl. räknas.
Dock specifik moduler som endast använder ett existerande regelsystem är okej, såsom ett AW hack eller Mythic Britain till Runequest.
Så här är min utmaning till er.
Kan ni komma på en historisk epok som det inte har skrivets ett rollspel för eller ännu svårare, komma på ett rollspel för en föreslagen epok?
Här är en epok som jag inte känner till något rollspel om.
Hundraåriga kriget.