Nekromanti Rollspelslösa Tidsepoker.; en utmaning

Chryckan

Swordsman
När man tänker efter så finns det ju en enormt massa rollspel därute i världen som låter en spela i alla möjliga sorters olika historiska epoker och då räknar man ju ändå inte alla fantasy och sci-fi spel.

Men finns det någon historisk epok som det inte skrivits ett rollspel till?
Visst, det finns universella system som GRUPS och Savage Worlds och man kan ju alltid modda ett eget system från något annat rollspel, men de räknas inte.

Endas rollspel som är skrivna för en viss epok som Western eller En Garde men även spel som Victoriana, Dresden Flies eller the Keberos Club mfl. räknas.
Dock specifik moduler som endast använder ett existerande regelsystem är okej, såsom ett AW hack eller Mythic Britain till Runequest.

Så här är min utmaning till er.
Kan ni komma på en historisk epok som det inte har skrivets ett rollspel för eller ännu svårare, komma på ett rollspel för en föreslagen epok?

Här är en epok som jag inte känner till något rollspel om.
Hundraåriga kriget.

Zorbeltuss

Hero
Jag vet inget rollspel som rör Taipings heliga rike, men det hade varit så jävulskt awesome. Misstänker att det finns en på forumet som håller med.

/Zorbeltuss

Arfert

Facit
Tiden mellan Napoleonkrigen och victorianska England. Jane Austin, systrarna Brontë och sånt. Relationsrollspel med en lätt gotisk twist, i England, naturligtvis.

(Det enda spel som är i närheten är Draug, men med annan inriktning i ett annat land.)

Möte i monsunen, 20-30-talet på de sju haven. Taube-rollspelet. Med lätt old school-Tintin-twist.

Sodivra

Champion
Arfert said:
Tiden mellan Napoleonkrigen och victorianska England. Jane Austin, systrarna Brontë och sånt. Relationsrollspel med en lätt gotisk twist, i England, naturligtvis.
Wuthering Heights RPG!

www.webring.org/l/rd?ring=jdrs;id=4;url=http%3A%2F%2Fwww%2Egeocities%2Ews%2Fsoner_du%2Frene%2Ehtm

Jag har spellett det en gång när jag var typ 16 år. Jag vet inte om det var till spelets fördel eller nackdel, men jag tror det höjde det något. Jag (Detalj som fladdrar i vinden: Öron)

Bunny

Crazy like a fool
Zorbeltuss said:
Jag vet inget rollspel som rör Taipings heliga rike, men det hade varit så jävulskt awesome. Misstänker att det finns en på forumet som håller med.

/Zorbeltuss
Du tänker förstås på mig!

(Naturligtvis inte. Du tänker på... Ymir? Jag skulle dock hemskt gärna se ett Taipingrollspel, och sedan ett som täcker Boxarupproret också, sedan är jag nästan nöjd)

Bunny

Crazy like a fool
Jag har i evigheters evighet saknat ett spel som tar sig an 30-åriga kriget - hjärtat av Europa, rövaraktiga arméer, het tro och långtgående opportunism.

Och dimman som ligger tät!

Möller

Hubert Hortlax
Lite förvånande tycker jag det är att det finns så få rollspel i modern forntid.

CoC m.fl. täcker upp 20- och 30-talen, men vad finns det innan vi går in i 80-talet med More than Human? Det finns kanske några jag inte hört talas om, så är det, men lite tomt är det. Sovjeterna får med aliens 1951, magiska sekter oppererar i Paris under hippie- och kravall-åren på 60-talet eller varför inte lite hederligt agent-rollspelande i Kambodja 1970?

Även spel som utspelar sig specifikt på, men är skrivna efter, 90- och 00-talet har jag inte sett.

Chryckan

Swordsman
Du har ju operation fallen reich som utspelar sig under andra världskriget. Spirit of the century och Hollow Earth expedition är ju båda pulp spel som utspelar sig under mellan krigstiden.
Dock så efter krigstiden så känner jag inte till några. tycker dock att det borde finnas ett spion alt. bond spel som utspelar sig under kalla kriget.

Arfert

Facit
Bunny said:
Jag har i evigheters evighet saknat ett spel som tar sig an 30-åriga kriget - hjärtat av Europa, rövaraktiga arméer, het tro och långtgående opportunism.

Och dimman som ligger tät!
En Garde! ?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Chryckan said:
Spirit of the century och Hollow Earth expedition
Och Adventure!.

Cold City utspelar sig under kalla kriget.

Ond bråd död

Swashbuckler
Första En Garde täckte ju 1550-1750 eller nåt sånt. Ska hela den perioden räknas som avklarad då. Eller ska spelen vara mer specifika? Geografiskt kanske?