11-15: Upptäcker rollspelandet med Stjärnornas krig. Börjar sedan också med Drakar och Demoner (87 års, diverse hemgjorda världar) och Mutant (svarta lådan, men spelar också Grå döden). Provar Basic D&D men finner det avgjort sämre (inga färdigheter??). Spelar med mina bröder och diverse kompisar på byn.
16-19: Börjar gymnasiet och kommer in i rollspelsföreningen i Ö-vik. Spelar med nytt folk och provar en massa nya spel. Call of Cthulhu, Over the Edge, Vampire. Åker på konvent (SnöKon, MittKon, ÖrnKon).
20-22: Kort nedgångsperiod när jag börjar plugga på universitetet och tillfälligt ägnar mer tid till studier, fester och politik. Bara sporadiskt spelande.
23-30: Återkommer till rollspelandet och nu är det de långa kampanjernas tid. Femte konfluxen, Tribe 8, Giovanni, hemgjord kampanj i D&D 3.5, Undergångens arvtagare, Snösaga, Shadows of Yog-Sothoth, Beyond the Mountains of Madness. Arrangerar en massa spel på MittKon och SnöKon. Börjar bli lite frustrerad över rälsade scenarion och intresserar mig för indie-vågens drama och samberättarspel. Spelleder Tarotikum med Sorcerer.
30-40: Upptäcker OSR. Spelleder Basic D&D (Rahasia) och älskar det! Skriver Svärd & Svartkonst tillsammans med Mattias Närvä. Spelleder Naram Akaris Ruiner. Är med och spelar på Grottröj. Spelar även fortsatt en hel del trad-kampanjer (MÅ0, Genlab Alpha, Maskinarium, Agone, Enemy Within, Numenera, Tatters of the King, Svärdets Sång, Invissible Sun).