Rollspelsmemes, -skämt och annat trams.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,233
Location
Örebro
Märks att du inte har så mycket erfarenhet av barn.
De kanske inte lär sig ett tredje språk, men det lär sig förstå allt som har med glass att göra på alla språk.
De flesta barn läser ändå ett språk utöver engelska i skolan så att... Sen att de flesta kanske endast mins fraser som har med mat och diverse är ju en helt annan berättelse 😃
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,343
Location
Göteborg
Det faktum att glass heter "glace" hjälper ju iofs. Men jag har aldrig träffat någon svensk som lärde sig ett tredje språk genom att studera det i grundskolan. Jag gjorde det då rakt inte, och jag hade VG i franska.
:gremtongue:
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,237
Sen vet vi ju att om man förväntas köpa kunskap i språk med bakgrundspoäng så har man inte råd med tre och svärd.
Som tur är brukar ett skjutvapen upptryckt i ansiktet vara ett universellt språk för "gör ditt bästa för att tillmötesgå mig"
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,060
Robin D. Laws: "This one is Friedrich Jansen asking: How is D&D like Trotskyism?"
Kenneth Hite: "They are both primarily played by people with beards; they involve imagining a impossible world; and killing a lot of people to get there. Robin?"
Robin D. Laws: "They are more interested in fighting with schismatics than they are even with fighting everyone else. So the edition wars are the most Troskyist thing you can imagine."
—Ken and Robin Talk About Stuff #200
 
Top