Nekromanti Rollspelsrelaterade nyårslöften?

anth

Vetefan
Jag är trött på alla brutna nyårslöften så jag nöjer mig med ett som jag vet att jag klarar av att hålla:

Under 2017 ska jag spela rollspel.

Nässe

Myrmidon
DanielSchenström;n215508 said:
De kommer vara tillgängliga för alla som pdf:er på http://www.griffindesign.org/luntan.html när de är klara. De är nog inte så intressanta för en utomstående person.
Har precis läst igenom en 68-sidig genomgång av allt ni spelat sedan ni började, otroligt imponerande att ni bevarat allt, och skrivit ner det. Blir väldigt nyfiken på allt, och på er som spelat. Spännande!

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Först och främst se till att komma iväg på Gothcon i påsk (2016 var första gången jag var där på säkert 20 år).

Läslöften:
Lintovaffären (Oktoberlandet)
Skräckens länder (Ensamma Vargen)
Häxhammaren (Symbaroum)
Tales from the Loop
M0: Elysium

Lyssnarlöften:
Podcon
Vi Spelar Rollspel

Spelledarlöften: Fortsätta med "Upsala Sviten" och "Konfluxsviten". Spelleda "Tsarens Röst" (Oktoberlandet) samt speltesta en M0-modul åt Fria Ligan.

Spelarlöften: Spela klart Mask of Nyarlathotep samt prova Arhems Sista Dagar (Svavelvinter), Fiasco och Järn.

Övrigt Önsketänkande:
Vägen till Eden och Zonkompendier (M0)
Anden i Maskinen (M0: Maskinarium)
Katastrofens Väktare (M0: Elysium)
Väktarens Vrede och Häxhammaren (Symbaroum)
MUA-kampanjen (med M0-regler)
En primärt karaktärsdriven Konfluxsvit-kampanj (Svavelvinter RPG)
Unseen Masters och Tatters of the King (med Cthulhu Dark regler)
Oneshot KULT-scenario med fokus på naturligt mörker och enbart ytterst vaga undertoner av det övernaturliga.
Coriolis (förmodligen Det döende skeppet)
Enemy Within-kampanjen till Warhammer med något regellätt hack som behåller den sköna yrkesfloran

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
1. Fortsätta skriva på mina egna rollspel utan att göra klart dem
2. Skriva färre och bättre inlägg på det här forumet
3. Spelleda minst ett pass LL/DnD-Red Box

Zadrith

Hero
Zadrith;n215372 said:
Att spela och skriva saker till befintliga rollspel i stället för att bara göra egna system som jag gör om och gör om och gör om och ...

Nyårslöftet uppfyllt! :)

Hur har det gått för er andra?

Attachments

2097

deleta mitt konto tack
krank;n215474 said:
Layouta och trycka Kutulu, och lansera det på Gothcon. Försöka få dess lansering så lyckad som möjligt.
???

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tryckte en hög med klistermärken och hade med mig till GothCon. De gick inte åt som smör i solsken eller så, men jag fick med mig nåt att kränga på GothCon. One down, three to go.

Rangertheman

Myrmidon
Zadrith;n234611 said:
Nyårslöftet uppfyllt! :)

Hur har det gått för er andra?
Förutom symboliska summor för att få alla uppdateringar, så har jag bara deltagit i en enda Kickstarter under 2017: Historiska äventyr i Göteborg. Det spelet i sig tyckte jag var väl värt pengarna. Dessutom valde jag en nivå som gav mig två ex av regelboken. Det ena exemplaret skänkte jag till dotterns fritids.

Lukas

Mannen i Gult
Lukas;n215480 said:
Jag skall se till att rulla bättre, nu får det vara slut på alla jäkla ettor.

Jag tycker mig ha rullat ganska bra under året som varit, så jag är nöjd med min insatts

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Skarpskytten;n215568 said:
1. Fortsätta skriva på mina egna rollspel utan att göra klart dem
Jag har lagt ned flera minuters arbete på mina två rollspel under året. Risken att jag får klart något av dem förefaller minimal, så jag har nog klarat av detta redan. I nuvarande tempo bör jag få klart dem i mitten av det här årtusendet.

2. Skriva färre och bättre inlägg på det här forumet
Ja, det håller än så länge. Lustigt att det är svårare att hålla käften än att pladdra på.

3. Spelleda minst ett pass LL/DnD-Red Box
Nej, men det är nära nu.