Jaha, dåså vard et dax igen för årets upplaga av Rollspelsriksdagen.
Saxar åter igen det Morgoth skrev:
Dock vill jag påminna å´det starkaste om detta:
Inget off topic, detta är menat åt valpropagering för erat parti. Ingen spinn off !!! Åxå vill jag påminna om att hålla er ifrån "vanligt" polotiksnack, det hör inte hemma här utan det kan ni disskutera på andra forum. Det är bara valfläsk för ert eget parti som gäller !!
Edited: Glömmde en grej, p.g.a att min rast tog slut när jag skrev detta inlägg. Valupptakten håller på tills söndag kl. 24:00, varpå jag sedan ta befintliga partier & ser till att det blir en poll av det på måndag.
Det var väll allt från min sida !!
Så det enda jag har kvar är att önska er lycka till !!
/ Johan K, valchef för rollspelsriksdagen 2005
Saxar åter igen det Morgoth skrev:
Det är alltså i denan tråd som ni presenterar Erat parti & dess stånpunkter. Även ärdet meningen att ni kan aggitera mot andra partier här.Steg 1 - Deklarering av nya partier
Det här året vill vi ge nya partier gott utrymme. Alltså kommer de första dagarna under Rollspelsriksdagen huvudsakligen gå ut på att nya partiledare presenterar sina partier. Inkludera ett ordentligt namn på partiet, och skriv lite kort (eller långt) om partiets politik och politiska natur. Man får bara vara ledare över ett parti åt gången, och alltså kommer inte fler partier än det första en enskild forumsmedlem deklarerar finnas med i omgången. Överväg noga!
Steg 1.2 - Reklam och Debatt
Under hela valperioden, från början till slut, är det okej att göra affischer, hålla valtal och fiska röster i största allmänhet. Även debatt får pågå från början av valperioden, och både reklam och debatt får pågå tills valperioden är över (och lite längre, om så önskas). Se till att inte trampa varandra på tårna!
Steg 2 - Votering
Efter några dagar kommer en poll startas (någon administratör får gärna öppna den den här gången), och alla har tillgång till en (1) röst. Det är givetvis och tveklöst helt tillåtet att rösta på sitt eget parti. Efter några dagar stängs voteringen, och rösterna räknas.
Regler för Rollspelsriksdagen
Man får bara leda ett parti.
Hur det än slutar så kommer regering vara en koalitionsregering med medlemmar ur flera partier, och således är koalitionskampanjer bara roliga, inte nödvändiga. Spelledarministern (det vinnande partiets partiledare) bestämmer ministerposterna.
Smutskastning är givetvis tillåtet! Gör i ordning smutskatapulten, för all del!
Det var ungefär det som spelade roll, men här lägger jag till en extra punkt för att det ska verka mer regelbundet och seriöst... höhöhöhöhö...
20d-DEBATTEN
Det här är inte bara ett partival! Det ska även beslutas om Sverige ska införa "Standarderingssystemet 20d" - en rollspelsstandardisering, iom partivalet 2003. Varje parti måste därför deklarera om dess parti är 20d-vänlig eller inte. Det vinnande partiet förväntas tillämpa eller låta bli att tillämpa en standardisering, beroende på hur de deklarerat sin 20d-politik. Så kom ihåg, ni som ska starta nya partier, att deklarera er 20d-politik.
Dock vill jag påminna å´det starkaste om detta:
Inget off topic, detta är menat åt valpropagering för erat parti. Ingen spinn off !!! Åxå vill jag påminna om att hålla er ifrån "vanligt" polotiksnack, det hör inte hemma här utan det kan ni disskutera på andra forum. Det är bara valfläsk för ert eget parti som gäller !!
Edited: Glömmde en grej, p.g.a att min rast tog slut när jag skrev detta inlägg. Valupptakten håller på tills söndag kl. 24:00, varpå jag sedan ta befintliga partier & ser till att det blir en poll av det på måndag.
Det var väll allt från min sida !!
Så det enda jag har kvar är att önska er lycka till !!
/ Johan K, valchef för rollspelsriksdagen 2005