Nekromanti Rollspelsriksdagen, nådens år 2004

rax

Swordsman
Re: SL skrattar åt tärningen!

Men tärningen e skapad av SL och är och kommer vara hans redskap för evigt.
Såsom varandes utexaminerad statsvetare vill jag påpeka att den förhärskande teorin i akademikerkretsar är att föremålet och begreppet "tärning" fanns innan begreppet "SL".

Men då vetenskapliga sanningar är evigt föränderliga ser jag fram emot nya bevis som kanske en gång för alla kan avgöra frågan om vad som kom först: "Tärningen eller spelledaren?"

/Rax, väljare

DarkMystic

Swordsman
Hur vågar du?

För det första står SL igentligen för Spelarnas ledare. Han har inte alltid hetat SL utan har gått under många namn men just nu kallar vi honom SL.

Eftersom du inte e vår flock Rax förlåter vi dej för dina misstag och glöm inte att SL behöver dig. Gör som de smarta medlemmarna av Rollspel.nu rösta på Game-nizterna!

Spelarna är starka men starkast är vi med SL
/DarkMystic partiledare och trogen tjänare

Ackerfors

Alas, your rapids!
Förklaring

Okej, okej, för att inte rollspelsriksdagen ska hämmas för att ni tror att jag censurerar debatten måste jag bara meddela om att dessa två inlägg som Morgoth gjort har inte på något sätt tagits bort, de är skrivna sådär av Morgoth utan moderering.
Eventuella frågor PM:as () till mig.

Därför ber jag er att fortsätta utan oro för min inblandning mer än om ni faktiskt skulle missköta er vilket jag hoppas att ni inte gör.

G

Guest

Guest
Re: Game-nizterna- De Galna

Är alla partier mjäkbollar som tycker att spelledaren ska bestämma allt?

Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är helt mot sådant krälande. Spelare, ställ er upp med rak rygg och säg till spelledaren att ni skiter i honom och om det inte passar så kan han dra!
Allt, soldaten väljer själv om han ska leva eller dö i strid det är hans prestation och inte speledarens som ger honom överlevnadschans, men det är spelledarens skyldighet att försätta soldaterna i omständigheter där de kan göra skillnad, oavsätt om de dör eller överlever.
Speledaren är icket övermäktig, bara högre i rang än soldaterna.

T8 åtta kanter
Det där är ren och skär lögn, historieförfalskning och bluffmakeri, avsett att föra er väljare bakom ljuset. Gå inte på dessa lögner! Sök själv fakta och kontrollera hur det är! En T8 har inte 8 kanter, den har 12 kanter, och vi vet väl alla vad det innebär?
Den har även sex hörn, men bäst är nog t4:an vid flykt då den är spetsigare och otrevlig för tärningsfetichisters fötter.

Vi vill se blod svett och tårar under uppdraget, du ska ge allt för ditt rollspel, men livet sist när du inte har något annat att ge.

Muggas

Hero
Missriktade ansträngningar

Dar Trollkarlsapartiet vagar sta for obekvama asikter verkar SLM (Spelledarmonarkerna) endast kunna ge vaga svar.

Frågan om 20D:s varande eller icke är sekundär i den här valkampanjen- frågan om spelledarens inskränkta makt i de senaste debatterna är det inte. För att ta ställning till 20D måste man ställa sig frågan om ett likriktat system underlättar för spelledaren att få spelare att inse sin plats i spelgruppen. Vi SLM:are anser inte att det finns tillräckliga bevis för 20D:s positiva effekt på spelarens benägenhet att underkasta sig spelledaren, varvid vi helt enkelt bordlägger frågan till framtida valkampanjer (om Trollkarlspartiet kan uppvisa giltiga argument för hur 20D främjar spelledarens rätt att enväldigt styra sin spelomgivning kan vi tänka oss att ta ställning i frågan). Däremot håller vi med Trollkarlspartiet om att dungeon bashing lämpar sig ypperligt för indoktrinering av spelarna till ett mer rälsrelaterat rollspelsmönster. Liknande spelstil kan därefter tillämpas ypperligt på andra typer av rollspel- något som Trollkarlspartiet visserligen verka motsätta sig. Likriktning innebär inte att man alltid måste spela i dungeons, men spelstilen underlättar nya spelares tillvänjning inför andra typer av rollspel.

[OT] Haha, jag hör för mitt inre trollkarlspartiets taskiga svengelska. Kul grej! [/OT]

Basenanji

Postd20modernist
Trollkarlspartiet vagar erbjuda alternatives!

Vi vill inte pa nagon satt uppmana nagon att rosta pa en sa lam och oambitios parti som den "Soffaliggare-parti".

Daremot vi vill vara tydliga med att vi INTE hakar upp oss pa sma saker som tex DM vs players.

Att anvanda 20d-system ar den viktigaste fraga och en som de soffaliggare knappast vagar ta pa allvar, med sin hemska slappa attitude!

Skarpning!

/Trollkarlspartiet (Fran Kusten)

G

Guest

Guest
Re: Soffliggarnas manifest

Nu har jag ett citat här från dig Krille som ställer dig i tvivelaktig dager som soffliggare...
Själv så ser jag det så här: telefoner, soffor, bokhyllor med böcker, tåg och lastbilar utanför fönstret med mera är klart mycket mer påträngande och illusionsstörande än att jag känner till spelledarens teknik.
Tror du verkligen att soffliggare inte skulle genomskåda dig som icke soffliggare när det gäller rollspel, dessutom tror du ens att soffliggarna skulle rösta?

Krille

Super Moderator

"Tror du verkligen att soffliggare inte skulle genomskåda dig som icke soffliggare när det gäller rollspel"

Det där var lättare att begripa utan dubbla negationer:

"Tror du verkligen att soffliggare <strike>inte</strike> skulle genomskåda dig som <strike>icke</strike> soffliggare när det gäller rollspel"

De som tvivlar på att jag är soffliggare kan ju masa sig hem och betrakta min soffa om de vill.

"dessutom tror du ens att soffliggarna skulle rösta?"

Tadaa! Titta, han begriper ju idén med soffliggarna!

DarkMystic

Swordsman
Er lathet kan bli spelens död

Soffliggare är lata människor.
De motverkar spelens framgång när det gäller att få den ovetande folkmassan att älska spel.
Min ledare och jag hatar folk som motverkar spel.
Rösta på Soffliggarna och ni har dömt spel till döden!
Rösta på Game-nizterna och se en enad värld under en SL.

Kunnighet om spel är styrka
Att sprida spel är gott
Rösta på Game-nizterna SLs trogna tjänare

/DarkMystic kämpar fortfarande för spelighetens överlevnad

G

Guest

Guest

"Tror du verkligen att soffliggare inte skulle genomskåda dig som icke soffliggare när det gäller rollspel"

Det där var lättare att begripa utan dubbla negationer:
Fel, inte går inte att flytta från ena sidan till andra sidan av skulle.
Dubbla negationer fungerar endast när inte syftar till samma del av meningen.
Det jag sa nu är inte: Fel, går att flytta från ena sidan till andra sidan av skulle.

Det jag sa går dock att förenkla till:
Tror du verkligen att soffliggare skulle genomskåda dig som icke soffliggare när det gäller rollspel.
Men det skulle ge fel vibbar eftersom jag då skulle antyda att du antagligen skulle lyckas vilket jag försökte antyda att du inte skulle göra.

Saken är också den att du propagerar inte för att folk inte ska rösta, vilket få rmig att säga igen att soffliggarna kommer inte att göra det oavsett vad du propagerar för.

Men jag tänker inte ta bort din rätt som soffliggare, ta å lägg dig i soffan och låt folket föra debbat utan dig.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Aja.

Som om något nånsin skulle ändras, oavsett vem man röstar på.

Undermedvetet nämner du er gruppbildning åter när game-nitzerna etablerar nitzean-filosofi. Är ryktet om makt galenskap, åkallande ett närmast destruktivt eko?

I de orden gömmer sig mer än vad blotta ögat kan förstå. Läs noga.
Fnord.

Troberg

Sinister eater
Eller så är det bara vad du VILL att vi ska tro NT

NT = No Text (Ingen text)