Nekromanti Rollspelsriksdagen, nådens år 2004

DarkMystic

Swordsman
Re: Flummpartiet: Harmonisterna

Jag accepterar det du säger för du säger inget emot SL så då är lugnt(än så länge :gremelak:), men du använder kända serie figurer som Ranma½ här. Du har tidigare använt Vash från Trigun och nu är det nog!

Du lurar och bedrar alla människor så dem röstar på ditt parti och det kan inte godkännas. Sluta med dina lögnaktiga bilder och visa vart ditt parti ställer skåpet.

Länge leve SL sanningens och kunskapens konung

/DarkMystic och SL mår illa av lögnerna

Sodivra

Champion
Raka rör

<font size="3">Flummpartiet: Harmonisterna</font size>
Ständigt förnyande!!

(Alternativa versioner: b & c.)

Nemesis IV

Veteran
Re: Samberättarpartiet Friformarna

Många är dumma redan innan de börjat med rollspel och därmed är det uteslutet att sl är orsaken
Och då ska man väl försöka på dem att bli "smartare", istället för att fortsätta låta dem vara dumma.

även avsaknad av ledarskap kan leda till detta
Jasså... hurdå? Att TV-apparaten gör folk dumma kan jag hålla med om, men varför skulle avsaknad av ledarskap inom rollspel åstadkomma detta?

Quadrante

Grisbonde
MrZu

Vi befriar er från framtida valångest, vi jobbar för valfrihet i dess rätta betydelse, fri från val. Vi är balsam för era själar, vi befriar er från fett (vi tillhandahåller även verktyg, balsameringsoljor och myrra), välj nu och det varar i tusen år, ni kommer att få ro och ni kommer inte att störas i onödan.

Välj MrZu

----

Johan K

Gammal & dryg
12 timmars valprat kvar !!

Som rubriken säger så är det 12 timmar kvar av att försöka sälja sitt parti till oss andra ! efter detta så stänger vi butiken & går till val !

/ Johan k, som nästan är nyuppstigen

Nemesis IV

Veteran
Trevligt parti

Äntligen ett nyskapande parti som vill utveckla rollspelshobbyn istället för att bevara den som den är eller dra tillbaka den.

Vi tror på vidsynthet och utveckling: Därför är vi flummiga.
Inte för att säga emot vad ert parti står för, men detta låter inte särskilt flummigt. Snarare målmedvetet, vettigt och nyttigt för rollspelshobbyn.

Samberättarpartiet Friformarna kan mycket väl tänka sig att sammarbeta med Flummpartiet: Harmonisterna.

Nemesis IV

Veteran
DEBATT

I den här tråden kan vi väl hålla alla debatter inom specifika områden. Alla är fria att lägga in egna debattämnen.

Quadrante

Grisbonde
valmanifest

LydlydLYDlYdLyDlydLYDLydlydLYDlYdLyDlydLYDLydlydLYDlYdLyDlydLYDLydlydLYDlYdLyDlydLYDLydlydLYDlYdLyDlydLYD

Han säger
Jag vet bättre vad du vill, så för att bli lycklig lyd mig.

Han säger
Jag är alla partiers vilja, så om du vill rösta på ditt parti, rösta på mig.

---------------------

Quadrante

Grisbonde
debattinlägg

Du har ingen egen vilja, din vilja är min vilja, vill du något själv är det jag som säger det till dig - gör du inte som jag säger - går du emot vad du egentligen vill.

Väljerniintemigkommerminaarmeérattsköljaövererochkrossaer

----------------

Phelan

Hero
Vill ni ha min röst...

...så vill jag att ni presenterar lösningar på de faktiska problem som rollspelare i dagens samhälle ställs inför. Det är lite beklagligt att se att det inte finns något parti som tar upp kärnfrågor som:

- Hur ordna barnpassning till rollspelare med familj som har svårt att få tid över?

- Att dygnet är för kort för de som både arbetar och vill spela rollspel.

- Om spelgruppen bor långt ifrån varandra blir det snabbt dyra reskostnader. Varför får man inte milersättning för att utöva sina hobbies i dagens samhälle?

- Varför är inte spelmöten pensionsgrundande?

Så, finns det något parti därute som faktiskt bryr sig om att skapa praktiska möjligheter för rollspel och inte bara ägnar sig åt att diktatoriskt försöka lägga sig i spelstilar och dylikt som är var spelgrupps ansvar och ingen annans?

Phelan, alienerad väljare

Troberg

Sinister eater
Enkelt!

...så vill jag att ni presenterar lösningar på de faktiska problem som rollspelare i dagens samhälle ställs inför.
Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot faktiska problem som rollspelare i dagens samhälle ställs inför. Vi anser att sådana bör avsakaffas utan dröjsmål.

- Hur ordna barnpassning till rollspelare med familj som har svårt att få tid över?
Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot bristande organisation av barnpassing.

Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot 24-timmarsdygn. Mer timmar för pengarna är vår paroll!

- Om spelgruppen bor långt ifrån varandra blir det snabbt dyra reskostnader. Varför får man inte milersättning för att utöva sina hobbies i dagens samhälle?
Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot dyra reskostnader. Gratis bensin (utom blyfri 95 som ska kosta dubbelt så mycket för att det är lika fjantigt som att dricka lättöl på en fest att tanka en sportbil med blyfri 95)!

Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot pensionärer. Återinför ättestupan!

Så, finns det något parti därute som faktiskt bryr sig om att skapa praktiska möjligheter för rollspel och inte bara ägnar sig åt att diktatoriskt försöka lägga sig i spelstilar och dylikt som är var spelgrupps ansvar och ingen annans?
Vi i Antagonisterna - de Negativa (Troberg-Initiativet) ANTI är emot opraktiska möjligheter för rollspel.

Nemesis IV

Veteran
Ämne: Tärning - Tärningslöst/Regler - Regellöst

Här debatteras huruvida man ska använda tärningar och regler eller inte i sitt rollspelande.

Nemesis IV

Veteran
Ämne: Spelledarskärmens vara eller icke vara

Här diskuterar partierna vad de anser om användadet av spelledareskärmar.

Quadrante

Grisbonde
Re: Ämne: Spelledarskärmens vara eller icke vara

Mr Zu säger
Ni skall inte avskärma eder för ni är redan avskärmade, ni är som en öppen bok i vilken jag har makten att skriva.

----------------

Quadrante

Grisbonde
Re: Ämne: Tärning - Tärningslöst/Regler - Regellös

mr Zu säger
Det finns ingen slump, det finns ingen ordning, kaoset är en skimär, en slöja för era ögon, regler ett hinder för era öppna ögon, slut er och lyd sluta vara bryd - vart ni er än vänder, ni styrs av mina händer.

Quadrante

Grisbonde
Re: Ämne: Standardisering av regler alá d20

mr Zu säger:
[bild]Det kom tusen ryttare med var sin kamp och var sin tärning, de föll snart och är nu trogna det enda.[/bild]

-------------

Quadrante

Grisbonde
Re: du har min röst...

mr Zu säger :
Låt barnen komma till mig.

mr Zu säger :
Slut er till mig och tid är intet.

mr Zu säger :
Slut er till mig och ni är alla samlade.

mr Zu säger :
Slut er till mig och ni har ingen ålder.

Nemesis IV

Veteran
Ett seriöst svar från SpF

Titta vad jätteseriöst de andra partierna svarar på mycket befogade, om än mycket svåra, kärnfrågor. Här kommer några seriösa svar från SpF.

Hjälpsamma vänner, bakanta och släktningar brukar ofta vara det lättaste svaret. Men om SpF kom till makten i Sverige skulle vi naturligtvis utöka barnomsorgen speciellt för barn till rollspelare.

Detta är ett mycket vanligt och stort problem för rollspelare, och i nuläget finns det faktiskt ingen lösning på det. Men om SpF kom till makten skulle timlön för rollspelande införas. På detta sätt slipper rollspelare arbeta. Om inte detta skulle vara genomförbart skulle vi satsa stora summor på forskning om tidspåverkan, alternativt utvecklandet av spells för att förlänga dygnets mörka timmar.

Som sagt jobbar vi för att införa timlön för rollspelare...