Nekromanti Rollspelsroadtrip

Genesis

Ni dés ni maître
Så jag har en idé. Jag är inte säker på att det kommer att genomföras, men jag tänkte kolla om folk är intresserade. Jag har på senare tid spelat med andra forumiter för första gången, och det har varit aslajbans. I helgen var jag till exempel hos Han och spelade Ljus och lykta. Underbart. Så nu har i min stilla hjärna fötts en idé om en rollspelsroadtrip.

Jag snackar alltså om att i sommar någon gång åka runt i Sverige och hälsa på forumiter och spela med dem. det skulle nog bli tal om kollektivtrafik (jo, jag vet, det är ingen äkta roadtrip) eftersom jag inte är bilägare. Så jag tänkte höra om det finns folk som skulle låta mig hälsa på dem? Alla forumiter, även sådana jag inte haft så mycket samröre med, är jag beredd att åka till, och jag spelar vadhelst ni vill spela med mig. D&D (jag är dock totalt borta på det, så ni får nog göra en del regelförklaringar), friform, indiespel, nostalgi-DoD, Eon, Mutant ... jag lirar vad som helst. Mitt eget Oskrivna blad funkar också, och jag skulle nog kunna spelleda Hans Ljus och lykta, för de som tycker att det är lika coolt som jag gör. Känn er även fria att använda mig som försökskanin för att speltesta era egna koncept. Vill ni att jag spelleder något så går jag med på det, också, men då får det bli något spel jag åtminstone spelat någon gång.

Alltså, ni bidrar med:
* Plats att spela på
* Spelgrupp
* Snacks

Jag bidrar med:
* Öh ... mig själv? Glatt humör?
* Eventuellt spel och spellederi, beroende på vad ni vill spela

Sovplats är uppskattat, men inte nödvändigt, förutsatt att det finns nå't vandrarhem eller liknande i närheten.

Det här är mest en galen idé för närvarande, och antagligen så kommer inte tillräckligt många att vara villiga att släppa in mig i deras hem, men blir det några stycken så gör jag nog slag i saken. Vill ni hänga med på resan eller på en bit av den, så är ni naturligtvis välkomna att göra det, också. Har ni bil och vill ta den så kan jag hjälpa med körningen (jag har körkort, bara ingen bil).

Så, om ni tycker att det verkar fräckt, skriv en rad om när det skulle passa och var ni bor. Ni binder er inte till något, så oroa er inte för det. Det här handlar mest om att se om och i så fall ungefär när det skulle vara möjligt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Linköpingsmaffian for teh win!

Du måste naturligtvis ta en sväng om ondskans högborg: Linköping. Det borde gå att få till någonting, även om inte alla stadens personligheter är samlade. Vi kan erbjuda spel som Terone, Haragada, Supergänget, Nostalgi och Millennium av egen produktion. Skulle dessa inte räcka så kan vi säkert skaka fram några indiespel ifrån våra gömmor.

Jag antar att du inte har några planer på att komma hit redan under LinCon?

Eftersom det har förts en debatt kring hur pass snygg du är här i Linköping så vore det synd om vi inte kunde få en chans att umgås med dig mer under en längre tid. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Kul & galen idé får jag säga !!
Utan att ha frågan min spelgrupp, så tror jag säkert att du får vara med & lira med oss här nere i Lund. Skulle bli mycket förvånad om det inte gick...
Sovplatts finnse hos Casa Kannesten !

Pilzefrau

hon/henne
Ja! Kom till Mölndal och spel med mig och mina sextonåriga högstadiekompisar! De vill inte spela Oskrivna Blad med mig, så du får komma som en guru och omvända dem! Om du inte vill spelleda får du peppa mig så att jag vågar spelleda dig. Du är ju så cool så jag kommer bara tro att jag ska göra bort mig.

Om en tillbakagång till spelsällskap av förstaringare (fast heck, du spelade med mig) inte lockar dig kan jag säkert dra ihop några lite äldre personer från här och var. Bara jag får vara med.
Alternativ till plats är även i Lysekil, vid kusten rakt väster om Uddevalla, där jag redan nu har planer på en rollspelshelg (i mina vildaste idéer en hel vecka) i familjens nyinförskaffade sommarstuga.

Inte helt främmande för idén att hänga med heller. Vore det inte ascoolt om du liksom fick med dig alla Sveriges rollspelare så att partyt växte framåt vägen? Nåja, eftersom jag inte verkar ha något bättre för mig i sommar kan jag säkert följa med en bit.

Joker

Veteran
Svarar för spelgruppen då, Johan...

Det går bra! Finns även bunke ute på landet utanför Lund att nalla!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Vi älskar dig i Göteborg

Och du vet ju redan var jag bor, så förutsatt att jag inte är någon annanstans går det utmärkt att dyka upp här.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Linköpingsmaffian for teh win!

Lätt för dig att säga att vi ska spela här, för du kommer ju knappt att vara här själv. :gremtongue:

/Dimfrost

ripperdoc

Myrmidon
Förutsatt att jag är i Sverige i sommar, etc, etc, så kan nog vår spelgrupp Nero välkomna dig som gästspelare i någon av våra kampanjer! Vi spelar i Göteborgs blindtarm, kallat Mölndal!

Genesis

Ni dés ni maître
Ja! Kom till Mölndal och spel med mig och mina sextonåriga högstadiekompisar! De vill inte spela Oskrivna Blad med mig, så du får komma som en guru och omvända dem!
Det funkar, men bara om de faktiskt vill spela det med mig. Annars finns det en hög andra spel vi kan lira, också.

Om du inte vill spelleda får du peppa mig så att jag vågar spelleda dig. Du är ju så cool så jag kommer bara tro att jag ska göra bort mig.
Mwahaha! Det där skall jag citera för min spelgrupp! De kommer att koka mig i bajs för att få ned mig på jorden!

Om en tillbakagång till spelsällskap av förstaringare (fast heck, du spelade med mig) inte lockar dig kan jag säkert dra ihop några lite äldre personer från här och var.
Ettagluttare går alldeles utmärkt :gremsmile:. Jag vet att jag hade uppskattat att en stor och stark karl kom och visade mig hur rollspel egentligen skall spelas när jag var i den åldern :gremtongue:.

Alternativ till plats är även i Lysekil, vid kusten rakt väster om Uddevalla, där jag redan nu har planer på en rollspelshelg (i mina vildaste idéer en hel vecka) i familjens nyinförskaffade sommarstuga.
Dude. Om du får ihop det till en sådan spelhelg eller -vecka, så kommer jag, roadtrip eller ingen roadtrip. Pråmiss. Om jag inte är upptagen med något jätteviktigt.

Inte helt främmande för idén att hänga med heller. Vore det inte ascoolt om du liksom fick med dig alla Sveriges rollspelare så att partyt växte framåt vägen? Nåja, eftersom jag inte verkar ha något bättre för mig i sommar kan jag säkert följa med en bit.
Det vore verkligen lajbans. När jag har fått in intresseanmälan skall jag skissa på en resrutt och eventuell tidplan, så kan vi se vad som blir aktuellt.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Linköpingsmaffian for teh win!

Du måste naturligtvis ta en sväng om ondskans högborg: Linköping. Det borde gå att få till någonting, även om inte alla stadens personligheter är samlade. Vi kan erbjuda spel som Terone, Haragada, Supergänget, Nostalgi och Millennium av egen produktion. Skulle dessa inte räcka så kan vi säkert skaka fram några indiespel ifrån våra gömmor.
Klart som fan jag vill lira era produktioner. Jag skall göra ett ordentligt stopp i Linköping; ni har ju för bövelen fler rollspelare än Karlskoga har knarkare!

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Vi älskar dig i Göteborg

Göteborg är ett självklart stopp på min resa. Jag är fortfarande ledsen över att vi aldrig lirade på GothCon.

Genesis

Ni dés ni maître
Förutsatt att jag är i Sverige i sommar, etc, etc, så kan nog vår spelgrupp Nero välkomna dig som gästspelare i någon av våra kampanjer! Vi spelar i Göteborgs blindtarm, kallat Mölndal!
Jag skall ju stanna till i Mölndal för att lira med Pilze i alla fall, så jag tittar gärna förbi och ser vad du och de dina har för er.

//Genesis är lycklig över att alla forumiter är så gästfria.

Pilzefrau

hon/henne
Rollspelare, i min håla?

Va? Finns ni i Mölndal? Tufft. Kom till Eldar den 11:e mars, spelförening som har öppet hus ´n shit.

Feliath

Swashbuckler
Uppsala välkomnar medborgare Skapelsebok

Shout House kan erbjuda viksäng, trettio sorters te, något sorts frystorkat kaffoidguck och en extraordinärt ful fasad.
Samt en spelgrupp full av forumiter!
Featuring:
<ul type="square">
[*]Mig själv, forumets fjärde otrevligaste person nu när Troberg bannats!
[*]Insignia Smith, two-fisted demilurker!
[*]Calvin Malvin, innatist, empirist och filosofwannabe!
[*]And featuring Kvante, who needs no introduction.
[/list]
Dessutom har vi Mumma, men han hänger ju inte här.

Vi kan erbjuda allt från hardcore D&D-våldande till spel som är så fruktansvärt experimentella att vi inte ens lyckats begripa oss på och skriva klart dem själva en gång. Staden, Otranto! och CCC tillhör våra mer signifikanta halvproduktioner. (Vi är inte bra på att bli klara, men ena jävlar på att börja.)

Fast själv kommer jag nog att vara borta en signifikant del av sommaren, så det beror liksom på datum etc. om vi kan ta emot.

/Feliath — kanske trea

ripperdoc

Myrmidon
Re: Rollspelare, i min håla?

Tja, vi ser oss som en sådan där fin Göteborgsgrupp, med blåblodiga anor i verksindustrin, vi är inte riktigt hemma bland de enkla lågskattevurmare och sverigedemokrater som vanligtvis drar runt i Mölndal.

Nåja, skämt åsido. Jag lägger in 11:e mars i kalendern, så får vi se om världen fortfarande finns kvar då det är dags att komma. Eller menar du kanske 11:e maj? Vi är iofs inga föreningstyper i spelgruppen, så jag vågar inte lova så mycket :gremsmile:

Hälsningar,
Asocial Ordförande i N.E.R.O

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Uppsala välkomnar medborgare Skapelsebok

Yes! Jag hade hoppats på att Uppsala skulle släppa in mig. Jag tjatade hela GothCon på Dnalor att jag ville lira Polaris med honom, men när jag så fick chansen så var jag tvungen att spelleda några andra jönsar, så det sket sig. Otranto! minns jag med värme som en skithärlig spelidé, så det skulle jag heller inte ha något emot att lira.

Och Mumma och jag satt ju och diskuterade teori i timmar utan att egentligen komma fram till så mycket, än mindre spela.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du kan nog göra två flugor på smällen genom att lägga din roadtrip kring HalmiCon, både träffa lite forumiter (även om HC inte är samma forumitsamling som GC), och så kan du kanske hitta ressällskap.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Rollspelare, i min håla?

Häbbädö, månaderna låter likadant. Självklart menar jag 11:e maj. Och om jag skulle säga fel hopps jag att rätt information finns på sidan jag länkade. Dessutom har vi öppet varje söndag, så det är fritt fram.