Gemensamma vänner
Jag träffade min flickvän genom en gemensam vän, och BAM! 1.5 år senare var vi ihop.
Däremot så vet jag inte om hon är så nördig. Mina rollspelsböcker fick till min förvåning stå framme efter att vi flyttat ihop, men hon har inte uppvisat nåt direkt intresse av att testa att spela. Carcassonne och liknande har vi pratat om att spela, men det blir liksom inte av.
Överlag bygger mitt tips angående att träffa tjejer (som sedan får visa sig nördiga om man har tur) på följande citat:
<a href="http://bash.org/?416654" target="_blank">(oSiRuS) I'm 19 years old and I have absolutely NO experience with women. Never had a kiss, never had a hug, never had so much as a handshake, and I have no idea why.
(oSiRuS) I'm not a nerd. I don't have acne or glasses, I'm not fat. There's really nothing wrong with me, I just can't understand why I'm such a worthless candidate for dating.
(@KillJoy) try walking out of the front door</a>
Jag har suttit ensam hemma och varit singel i större delen av mitt liv, och till och från tyckt att "varför får inte jag någon flickvän?" (lite överdrivet kanske). Nå, det var ju ganska uppenbart. Så ut och träffa folk och räkna med att snubbla över nån trevlig tjej förr eller senare. I Linköping så ordnar Dragons Den spelkvällar till och från (antar att sånt händer i flera städer), det finns amatörorkestrar/körer att gå med i, din kommuns hemsida har kanske nån kultursektion med info om bokcirklar och liknande. Sen får du hoppas att din själsfrände inte är lika kass som den gamle Feuflux och håller sig borta.