Fantiserade spelvärldar!
Varför?
Hm...
Jag gillar för det första inte skjutvapen speciellt mycket (egentligen jättemycket, men annat slår ju hårdare
). Tycker att svärd, yxor, magi och hejdunder är mycket ballare.
Skitstora high-tech-städer, vrålsnabba bilar etc.
Nej, också häftigt men inte nog så häftigt som jag tycker djupa alvskogar, livfarliga grottor, höga tinnar och torn, gigantiska tempel med sådana hemligheter att stämningen går en över huvudet, oförklarliga städer med oförklarligt intelligenta men galna invånare (galna trollkarlar, universitetsmän, ett helsålt prästerskap, och freakade professorer tillexempel, hehe)
Ja, ni vet vad jag menar. Allt det där, svärdssvingning, magidunder, häftiga platser där allt är möjligt, häftiga "raser" med sina olika förmågor, alla dessa SLP-raser man kan stöta på dessutom...
Det finns så mycket mer av allt annorlunda - kan det bli bättre...
Kort sagt, Neotechvärldar ligger mig för nära i sin häftighet. Det är liksom något häftigt men som ändå kanske är sånär möjligt om kanske 100 år ungefär (ja, nu vill jag inte låta som författaren till Terminatormanuset eller något, men ni fattar principen).
Det är ju i alla fall ganska likt vår värld, fast mer high-tech future!
Fantasyvärlar och liknande, de är ju helt enkelt ouppnåliga, helt enkelt så overkliga och annorlunda vår värld att man bara kan fascineras och drömma sig bort totalt. Jag går nog in hårdare för rollgestaltning och världsgestaltning i ett sådant spel än i den andra typen.
Fast egentligen är det svårt att säga vilket, för det beror helt på humöret. Jag menar, jag tycker Neotech är askul, jag diggar sådant gaming också, men ändå så spelar jag oftare spel av medeltida eller episk fantasykaraktär.
Förresten, vart i detta skulle Feng Shui hamna?
Jag menar, till ytan kan det verka vara att high-tech actionspel, men djupare så är det ju massor av magi och förunderliga mystiska ting i det också?