Nekromanti [Rotsystem] - Illustrationstråden

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Möller said:
Jag gillar tvåan, med gråtonat tak och snyggare vatten, bättre.
Ja, taket blev definitivt bättre med struktur, och människorna blir tydligare med lite grått bakom sig...

Cybot

Mest spelbar
Gillar tvåan. Saknar kanske lite ful graffiti här och där men det är detaljer och smaksak.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank said:
Nu är en ny illustration färdig - i två versioner, och jag har lite svårt att välja mellan dem.
Bild två är verkligen skitful. Känns som en överexponerat fotografi, någonting riktigt misslyckat. Ser inte alls bra ut. Eller så är det första bilden som är så awesome att den andra ser skit ut i jämförelse. :gremwink:

Max Raven

T12-kultist
Gillar båda, men ettan ger mig gamla 2000AD/Magnum-vibbar och tror jag lär se bättre ut i tryck.

Men det är ganska marginellt. #2 har en mer märkbar ljus-effekt men samtidigt är jag inte helt såld på takets textur.

rollspelspiraten

Swordsman
Jag tycker den första bilden funkar bättre. Det känns som att detaljerna är starkare på den.
Frågan är vart karaktärerna befinner sig. Är de i nått typ av kloaksystem, isåfall kanske den andra bilden funkar bättre.
Hur som helst så anser jag att den första bilden är bättre.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Huj!

Den stora killen i centrum av bilden ser mycket snyggare ut i bild nummer två. Den känns som att det är något konstigt med hans höfter/underkropp, men det är inte lika tydligt i bild två.

Vattnet ser också sjukt mycket snyggare ut i bild nummer två. I bild nummer ett så ser jag knappt att det är vatten.

Men jag ogillar verkligen, verkligen taket i bild nummer två. Jag håller med om att det behöver lite struktur, taket i bild ett är alldeles för rent vilket krockar med skitigheten i resten av bilden. Men den där gråa färgen i bild två ser skitkonstig ut. Då tror jag mer på att försöka leka lite med fläckor och linjer istället för att ge bilden struktur.

Så idagsläget skulle jag säga att även om bild två har riktigt bra kvaliteer som höjer den över ettan så har den också ett riktigt stort fel som sänker den till under ettan.

krank

Nytt mail från Steven Austin!

Först en ny version av gänget i kloakerna:

Sedan en färdig version av eldkastarbilden:

Attachments

Max Raven

T12-kultist
Eldkastaren är awesome. Gillar nog kloakbilden bäst av versionerna hittills, även om jag är lite ledsen att skuggorna försvann... :/

krank

Max Raven said:
Eldkastaren är awesome.
Jag ÄLSKAR de vilda hundarna. Han har hittat precis den känsla jag ville ha :heart:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
OMFG! Det är typ som serietidningen Magnum när den var som bäst. :gremshocked:

krank

DeBracy said:
OMFG! Det är typ som serietidningen Magnum när den var som bäst. :gremshocked:
JA! Jag vet! =) And it is awesome.

Det kommer ju komma en hoper illustrationer med helt annan stil också, men jag är helt sjukt glad över att ha fått in precis den där riktigt underbara högkontraststilen som även jag associerar till Magnum.

krank

Ännu en riktigt schysst bild från Steven Austin.

Vi får se hur jag gör med crowdfundingen, men jag är jääääääkligt sugen på att beställa fler grejer från honom...

Attachments

Vimes

Sillkung
Extremt jävla bra bilder du fått in! Austins bilder är jättejättemycket "1989-1990" "Cyberpunk" och "rollspel". Det är bara att vara sjukt nöjd!

Edit: om du ska satsa på fler illustrationer verkar Austin vara the man for the job alltså.

Recca

Femme Fatale
krank said:
Ny illustration from Eric Quigley, denna gång en svartvit interiör:

Observera att det den här gången faktiskt är nån i skyddsdräkt som är i bild =)
Är det ett barn i en skyddsdräkt? Snyggt i övrigt. Mystråd. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Extremt jävla bra bilder du fått in! Austins bilder är jättejättemycket "1989-1990" "Cyberpunk" och "rollspel". Det är bara att vara sjukt nöjd!

Edit: om du ska satsa på fler illustrationer verkar Austin vara the man for the job alltså.
Vet inte. Det är snyggt men blir lite mycket serietidning för min smak. Jag gillar målningar. Du vet de där du funderade på som framsida till spelet var fantastiska. :gremsmile:

krank

Omslaget från George Contronis/Ravenkult/northerain har nu trillat in, det också:

Det saknas såklart grejer som logotyp, undertitel, författarinfo och sånt. Men illustrationen är iaf klar.

Attachments