Jag velade en stund om huruvida jag skulle skriva det här i Makande- eller Promoforumet. Det fick bli här; flytta efter behov.
Inför Gothcon 2016 skrev jag ett äventyr till Rotsystem som heter Drömväv, baserat på det klassiska äventyrsspelet Dreamweb (som jag kan rekommendera varmt; det kan köras på moderna datorer med ScummVM). Det spelades två gånger - en gång med Krille, Xhakhal, Debbie och Ronja som spelare, och en gång med Vi Spelar Rollspel-gänget - det senare tillfället spelades också in för användning i deras pod (nångång...).
Hursomhelst, jag sitter ihop äventyret så att andra kan läsa och spela det; tanken är publicering i nästa nummer av Fenix. Med illustrationer av Steven Austin, såklart. Och kartor av mig.
Så... Jag kommer att leta korrläsare snart, men jag tänkte först dela med mig av några kartor - dels för att skryta och göra lite promo för äventyret, men dels också för att se om ni kan hitta något som är uppenbart konstigt. Se det som "korrläsning av kartor" om ni vill.
Önskas alltså: Glada tillrop, beröm, konstruktiv kritik.
Syns det vad allt föreställer? Saknas något uppenbart? Borde något plockas bort?
Karta 1: Brottsplatsen
Karta 2: En lägenhet
Karta 3: En större, lyxigare lägenhet
(Nej, jag vet inte varför Illustrator lägger till det svarta strecket längst ner...)
Karta 4: Virr-arkaden Zapp
(Virr=VR)
Inför Gothcon 2016 skrev jag ett äventyr till Rotsystem som heter Drömväv, baserat på det klassiska äventyrsspelet Dreamweb (som jag kan rekommendera varmt; det kan köras på moderna datorer med ScummVM). Det spelades två gånger - en gång med Krille, Xhakhal, Debbie och Ronja som spelare, och en gång med Vi Spelar Rollspel-gänget - det senare tillfället spelades också in för användning i deras pod (nångång...).
Hursomhelst, jag sitter ihop äventyret så att andra kan läsa och spela det; tanken är publicering i nästa nummer av Fenix. Med illustrationer av Steven Austin, såklart. Och kartor av mig.
Så... Jag kommer att leta korrläsare snart, men jag tänkte först dela med mig av några kartor - dels för att skryta och göra lite promo för äventyret, men dels också för att se om ni kan hitta något som är uppenbart konstigt. Se det som "korrläsning av kartor" om ni vill.
Önskas alltså: Glada tillrop, beröm, konstruktiv kritik.
Syns det vad allt föreställer? Saknas något uppenbart? Borde något plockas bort?
Karta 1: Brottsplatsen
Karta 2: En lägenhet
Karta 3: En större, lyxigare lägenhet
(Nej, jag vet inte varför Illustrator lägger till det svarta strecket längst ner...)
Karta 4: Virr-arkaden Zapp
(Virr=VR)
Attachments
-
23.7 KB Views: 0
-
4.9 KB Views: 0
-
7 KB Views: 0
-
15 KB Views: 0