Nekromanti [Rotsystem] - Logotyp

Genesis

Ni dés ni maître
1: Snygg logga
2: Lyssna på Pilze
3: Om du radbryter utan bindestreck kommer jag att bli ännu mer ledsen än när du hade stort 'B' i Evolutionens Barn

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Pilzeman said:
Hybriden mellan kretskort och växt gillar jag också. Vad sägs om variant 1 från ursprungsinlägget, men att varje linje (med start från mitten, åt höger), blir mer och mer wavy och rotlik, och att den sista inte har en liten cirkel högst upp utan ett litet blad?
En assymmetrisk logga? Det vore ju sannerligen något nytt och spännande för mig =)

Är det komplexiteten hos kronan eller ramen som gör att du föredrar ettan framför trean? Jag känner nämligen lite att bokstäverna behöver någon form av sammanhållning och stadga för att bli läsliga och för att se ut att stå på samma höjd. Jag är inte säker på att just en ram är svaret här; det skulle lika gärna kunna vara bara ett streck under, eller kanske ett under och ett över...

Jarl

Hero
Jag håller lite med de som säger att den organiska "rotdelen" går lite förlorad i loggan. Nu finns den i själva ordet, medan det rent grafiskt nästan bara ser ut som ett kretskort. Eventuell "grön" och "postapokalyptisk" tycker jag går förlorad.

Kanske kan elektronik övergå i organiska formationer eller vice versa? Eller, som folk sagt, något assymetriskt där båda komponenterna ingår? Eller kanske själva texten är mer organisk som kontrast till den väldigt ordnade grafiken?

krank

OK, nu blir det jobbigt; jag har gjort ett par varianter baserat på det du skriver.

VERSION 4: (version 1 med gradvisa rötter och ett ganska fult löv)

Sedan kommer tre versioner med olika grad av ramighet kring texten:

VERSION 4.1:

(Resterande två kommer i ett separat inlägg pga begränsningar i bifogning av filer. Jag får inte ens ta bort nån av de filer jag redan lagt in!)

EDIT: Och ja, det här med "organiska" saker är ett rätt nytt område för mig, som jag är sämst på. Jag gör ju det här spelet för att jag OGILLAR naturen och organiska och oordnade saker, remember? =) Därav att mina rötter ändå är stiliserade och mitt "löv" lika gärna kan vara ett ollon. Välj själv vilken sorts.

EDIT 2: Sluta be om ursäkt på förhand, för i helvete.

Attachments

Eksem

Champion
Jag tycker iden är svinbra, och hittils bäst genomförd i v4.2; men jag tycker att du skulle göra bokstäverna större så att de var en större del av logotypen, hängde ihop mer (mindre mellanrum mellan bokstäverna) och därmed blev tydligare att läsa.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Assymetri är dåligt! Rätt väg.

Men jag saknar att det såg ut som trädrötter. Den där extra 'kronan' som försvann gav en extra nivå som motverkade juleljusen.

Osäker på om organiska bitarna är särskilt fina däremot.

PS: Namnet är bra.

krank

Xhakhal said:
Osäker på om organiska bitarna är särskilt fina däremot.
Se det som en skiss; upptäcker jag att jag är på rätt väg men behöver snyggare organiska saker får jag ropa på hjälp från någon som kan rita organiska saker =)

Cissi

Up to no good.
Hur blir det om man lägger titeln i botten och låter det organiska växa ihop ovanför titel istället för att börja under och gena ut?

Fattar du var jag menar?

edti: alltså, nu grenar det ju ut uppåt. Vad om man grenar ihop uppåt och har spridningen nedåt?

Möller

Hubert Hortlax
Att det låter som ett generiskt system är ett problem som mildras av en undertitel i stil med »ett rollspel om en värld där naturen tagit över« på omslaget. Jag tycker Rotsystem är ett bra namn.

Förövrigt låter Paralell Worlds som ett rollspel som handlar om dimensionsresor.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
krank said:
VERSION 6:

Den här tycker jag är häftigaste varianten.

Det sagt funderar jag på hur det är med rötterna i världen – kommer de som ett hot underifrån in i den civilisationen? Jag tänker på om det speglar nåt särskilt ifall de kommer uppifrån eller nerifrån. Med den här tänker jag på en nergrävd arkologi eller nåt, och att naturen styr ytan.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
krank said:
VERSION 6:

Dräggel! Här tycker jag du verkligen kommit på något! Jag gillar övergången som är precis som jag tänkte mig i exemplet jag skrev ovan fast gjort på ett enklare och elegant sätt. Genidrag att vända på allting så att det faktiskt blev rötter!

Första blicken jag slängde på den här versionen (som var den första jag tittade på sen version tre eftersom jag råkade börja i fel ände) så kände jag att "det där är ju precis vad temat för spelet är.

krank

DeBracy said:
kommer de som ett hot underifrån in i den civilisationen?
Mer utifrån och in än uppifrån och ner/nerifrån och upp...

Chryckan

Swordsman
krank said:
VERSION 6:

Gillar den här versionen bäst.
(Och har alltid tyckt namnet är bra.)

Har tre synpunkter eller frågor bara.

1. Hur skulle det se ut om de organiska rötterna blev till kretskortlinjer innan rutan med namnet? Dvs. att övergången skedde någonstans efter andra svängen.

2. Hur skulle det se ut om linjerna före och efter rutan med namnet var av olika "typsnitt" så att det var tydligt att linjerna var olika för att förstärka olikheten mellan dem? Kanske exprimentera med hårdhet/skarphet eller tjocklek?

3. Hur skulle det se ut om man lekte lite med perpektiv?
Just nu eftersom linjerna i "stammen" har mycket mindre avstånd mellan dem jämfört med när de når bokstäverna så ser det lite ut som om "stammen" är lite längre bort än rutan med namnet?
Det vore intressant och se om man kunde förstärka det intrycket på olika sätt så att det ser ut som linjerna växer ut mot beraktaren och pressar ut rutan med namnet mot betraktaren.